Hallo allemaal Ik zit iedere keer in de knoei met een schema. Ik lees verschillende dingen hoe deze eruit moet zien voor een 8 maanden oude baby. Mijn schema is als volgt: 08.00 uur Borstvoeding 09.30 uur Fruit (soms eet ze een heel stuk soms de helft) 11.00 uur Fles met 200 ml borstvoeding en 3 schepjes 8 maanden pap(laat vaak 50 ml staan) 11.30-14.00/14.30 uur slapen 14.30 uur Boterham 16.00 uur Borstvoeding 17.00 uur Groente/aardappels (soms vlees) 19.00 uur Fles met 200 ml borstvoeding en 3 schepjes rijstebloempap (laat vaak 50 ml staan) Is dit zo goed? Te veel of te weinig? Hebben jullie nog suggesties over hoe het beter/anders kan? Alvast bedankt!
Ziet er goed uit hoor. Ik zou alleen de rijstebloem 's avonds weg laten. Hebben ze niet meer nodig omdat ze meer vaste voeding krijgen. En de pap zou ik 's ochtends voor het fruit zetten want dat is echt iets als ontbijt, kan ze de dag met een lekker vol buikje beginnen.
Volgens mij ziet het er prima uit! Alleen de pap om 11 uur? Heb je een reden dat je dit toevoegd? Zeker omdat je kindje dan ook 50cc laat staan? Misschien kun je de pap weglaten en het brood wat eerder gaan geven? (Ik heb met mijn dochter toen ze zo oud was ook geregeld rond 11.00/half 12 met haar de boterham gegeten.) En dan als ze uit bed komt BV en/of tussendoortje?fruit? Maar dit is mijn mening en zoals ik het doe, iedereen doet wat hij/zij zelf het fijnste vind en kennen hun eigen kindje het beste! Ik denk dat je je verder niet zo heel druk moet maken over hoe het 'moet' (als je het typt komt het anders over, maar ik bedoel het zeker niet verkeerd, ik heb zelf ook vaak zo gezeten hoor! ) als jou kindje tevreden is en goed groeit is het meestal wel goed! Mama knows best!
Ik zou graag zo lang mogelijk borstvoeding willen blijven geven. Ik weet daardoor niet echt goed hoe ik dat het beste kan combineren. De pap met afgekolfde borstvoeding geef ik omdat ze nog geen volledige maaltijden eet. Met het avondeten eet ze de ene keer 2 hapjes de andere keer haar bordje bijna leeg. Maarja ik heb dan ook niet dagelijks evenveel honger natuurlijk. Hebben jullie tips hoe mijn schema er het beste uit kan zien waarbij ik gewoon borstvoeding geef? Oh en ze krijgt inderdaad gewoon borstvoeding als ze wakker wordt. Het is zo heerlijk om 's morgens dat momentje te hebben
08.00 uur Borstvoeding + boterham 09.30 uur Fruit (soms eet ze een heel stuk soms de helft) 11.30 boterham + borstvoeding 12.00-14.30/15.00 uur slapen 15.30 uur snack met eventueel beetje borstvoeding of water/ thee 17.00 uur Groente/aardappels (soms vlees) 19.00 uur Fles met 200 ml borstvoeding Zoiets zou ik er dan van maken. Ik kan me goed voorstellen dat je graag lekker borstvoeding wilt blijven geven en dat je geniet van de momentjes samen. Maar ik zou er toch naar toe werken om zo rond de 1 jaar op een "normaal" dagschema uit te komen, met borstvoeding.
Sluit me aan bij Niekepiek Alles is natuurlijk ongeveer en hoe jij denkt dat je kindje er het beste op reageerd.. Slaapt ze nu dus inderdaad nog maar 1 x overdag? En dat momentje smorgens.. check! Is ook mijn knuffelmomentje, maar dan met een klein flesje (daarna krijgt ze boterham) Maar ook dat wordt steeds minder, want mijn dreumes blijft natuurlijk niet meer zo lang bij mij knuffelen, die wil vooruit!
De vaste voeding hoeft niet de borstvoeding te vervangen (want dan ben je aan het afbouwen). Tot ze een maand of 9/10 waren, gaf ik altijd eerst bv en dan daarna de vaste hap. Op een gegeven moment zal je zien dat de bv en de vaste hap los van elkaar komen te staan. Er komt een evenwicht in. Je merkt dit ook aan je productie: die kan tegen die tijd wel tegen een stootje. Maak je vooral niet druk dat er nog geen hele maaltijden gegeten worden. Tot je kindje 1 jaar is, blijft borstvoeding de belangrijkste voedingsbron. Je hoeft dus ook niets af te bouwen of iets dergelijks, zoals dat bij kv wel moet. Immers, je kindje bepaald zelf wel hoeveel hij drinkt. Ik sluit me aan bij Happy 12 Ik zou geen pap geven om 11.00, Gewoon een voeding doen en dan een boterhammetje. Na het slaapje voeden en dan evt wat fruit of een knabbeltje Avond eten en dan daarna nog even lekker aan de borst. Die fles met rijstebloem, die zou ik schrappen. Het heeft geen enkele waarde. En de dag in alle rust bij mama aan de borst afsluiten is toch heerlijk? Op deze manier heb je genoeg bv momenten en een mooi schema. Het is op deze leeftijd soms een beetje zoeken ( ik had zelfs bij nr 3 weer zoiets van: hoe ging dat ook alweer?), maar je zal zien dat het zichzelf wel regelt En ja...heeerlijk dat momentje s'ochtends! Die momentjes samen, ik mis ze nog steeds!
Dank jullie wel Wat raden jullie aan qua drinken naast borstvoeding? Bijvoorbeeld als je onderweg zou zijn en ze zou dorst hebben? Ze hebben namelijk van olvarit een fruitdrank je, is dit iets om als tussendoortje te geven? En over het slapen, ik ben er vergeten bij te zeggen dat mijn dochter vaak nog rond 4 uur nog even een uurtje slaapt. En 's morgens als ik borstvoeding in mijn bed geef dan slaapt ze ook altijd nog even een uurtje.
Thuis hoef je haar nog geen ander vocht aan te bieden. Voor onderweg: water, wat thee of water met een drupje roosvicee. Die fruitdrankjes daar zit best wel wat suiker in...kan best voor een keertje maar je kan bovenstaande ook gewoon zelf meenemen natuurlijk. Gelukkig heb je altijd jezelf bij je dus een slokje bij mama kan ook natuurlijk
S'ochtends bij het opstaan Voor zijn slaapje rond 10.30 En ook erna. Voor zijn 2e slaapje rond 15.00 Na het avondeten rond 20.00 Dus 5 voedingsmomenten. Rond zijn eerste verjaardag verviel het slokje na zijn slaapje overdag. Die 4 voedingen heeft hij tot z'n 2e verjaardag zo gehouden. Daarna nog 6 maanden alleen de avondvoeding. Daarnaast at hij als een bootwerker toen hihhi Maar omdat hij zelf natuurlijk bepaalde hoeveel hij bij mij wou drinken, viel het allemaal mooi samen.