Beginnen met bijvoeding of nog niet?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by tamtam78, Nov 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik ben net bij het consultatiebureau geweest om te vragen hoe ik het het beste kan aanpakken met de voeding van mijn zoontje en met bijvoeding.
    Mijn zoontje krijgt nu 3 flessen van 210 + 7 en 1 fles 180 + 6 + 2 eetlepels rijstebloem.
    Ik moest er 4 uur tussen laten, omdat hij nu voeding voor hongerige baby's krijgt.
    Ik heb alleen het gevoel dat die voeding niet echt helpt hij wil vaak nog na 3 en een half uur eten.
    Het CB adviseerde mij om te kijken of hij nog een 5e voeding wil en die dan gewoon geven, maar dan wel 5 flessen van 180+6.
    Er mocht dan ook wel minder uren tussen zitten(Beetje raar dat er verschillende dingen worden verteld)
    We willen hem niet meer wakker maken 's avonds, want dat vind hij niet leuk, maar als hij zelf komt mogen we een 5e voeding geven.
    210+7 vond zij ook te veel in 1 keer, dus denk dat ik dat maar ga proberen, maar wil eigenlijk ook wel graag bijvoeding gaan proberen.
    Heb het gevoel dat hij er wel aan toe is.
    Handjes in de mond, naar mij kijken als ik eet.
    Het CB vond het niet nodig en wilde dat ik nog tot begin december wachtte, maar ik wil het zo graag proberen:)
    Wat adviseert u mij en hoe kan ik er dan het beste mee beginnen?
    Hoeveelheid en dergelijke.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Vanaf de leeftijd van 4 maanden kunnen de darmpjes van je kindje bijvoeding goed verteren. Wanneer de rijstebloem goed gaat, kan een groete of fruithapje ook geen kwaad hoor. Wanneer je kindje een verhoogd risico op een allergie heeft, kun je beter wachten tot je kindje 6 maanden is. Je start met 1 hapje van 1 smaak en kunt zo minimaal drie dagen achter elkaar dezelfde smaak aanbieden in oplopende hoeveelheid. Zo wennen de darmen rustig aanb de voeding en leert je kindje de smaak herkennen.

Groeten Eveline

Share This Page