Hallo Eveline Ik heb even een vraagje over een niet-avond-etende-peuter van bijna 2. Ze eet echt al 4 maanden geen avondeten. Ze weigert dan ook om maar 1 hapje te proeven of te proberen. Ze eet smorgens een fles pap (uit een bord eet ze het echt niet en brood ook niet) Rond 10 uur fruitje en rond 1130 ander halve boterham en een beker melk. 1515 uit dr bed een glaasje ranja. We hebben vanalles al geprobeerd, tv staat altijd uit -hard klappen en gek doen als er een hapje genomen werd -compleet negeren ofdat eten ook echt de normaalste zaak van de wereld is -geen tafel dekken voor haar -geen drinken meer na 1530 en zoieso geen snoep of koekje -vliegtuigje spelen... daar komt het hapje doe je mond maar open -zelf eten, en opscheppen Maar niks maakt uit. Nou weet ik dat ze allemaal wel zo'n fase hebben maar vind het nu toch wel lang gaan duren. Heb je nog tips??? Ze is eind van de maand 2 en is 82cm en 10 kilo. Groetjes dieneke
Hallo Dieneke, Eerlijk gezegt weet ik ook niet goed wat je nog zou kunnen proberen. Misschien kun je haar bij jullie aan tafel zetten zonder eten op haar bordje, en kijken wat ze doet? Sorry dat ik geen andere opties voor je heb. Groetjes Eveline