wanneer met de pil beginnen na de bevalling

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Cinderella22, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    hallo

ik ben ruim een maand geleden bevallen en heb nog last van kraambloeding.. alhoewel het al heel wat minder is en heel donker van kleur nu. ik wil weer beginnen met de pil maar zou neit weten wanneer ik mag beginnen.
    ik heb namelijk gehoord dat je ook tijdens de kraambloeding mag beginnen :(:
    of moet ik nu wachten todat ik helemaal neit meer vloei en weer ongesteld ga worden?

2. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik werd na 3 weken weer ongesteld toen ben ik gelijk weer met de pil begonnen. de verloskundige had tegen mij gezegt dat je het beste kon wachten op je menstruatie.

3. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Je kan inderdaad het best wachten op je menstruatie. Ik weet trouwens niet of je borstvoeding geeft, maar bij borstvoeding en een baby van het mannelijk geslacht raden ze sterk af de pil te slikken omdat er dan teveel vrouwelijk hormoon via de borstvoeding bij de baby binnekomt. Als je en dochter hebt schijnt het niet zoveel uit te maken.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik geef borstvoeding en me gyn heeft me de minipil voorgeschreven en ik moest direct beginnen na de bevalling.

5. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    bedankt dames

ik mag vandaag beginnen, ook al ben ik nu al 2 dagen ongesteld. ik dacht dat het nog kraambloeding was.
    de eerste 7 dagen moeten we oppassen en nog een condoom gebruiken en na 7 dagen is de pil veilig zeiden ze

6. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    moet je per se wachten tot je ongestelt word?
    ik heb een keizersnede gehad en ik vloei niet meer.
    wil graag weer beginnen met de pil zodat ik weer beschermt ben..

7. mamatibo

mamatibo Lid

17 jul 2008
    13
    0
    0
    Belgie
    nadat ik bevallen was heeft mijn gyn me gezegd dat ik 2 weken na de bevalling weer met de pil kon beginnen.

marieke

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb 3 weken bv gegeven, ben gestopt met de bv.
    Daarna mocht ik van de ha gewoon weer beginnen.
    De 1e strip is nog niet veilig!

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    hallo,

Wat ik me dan afvraag he, ik ben blind begonnen, nu heb ik gister me laatste pil gehad. Dat het tijdens deze strip niet veilig was weet ik.
    Maar wanneer is het dan wel weer veilig, ze zeggen altijd de 1e strip is niet betrouwbaar, maar wanneer is hij dan wel weer betrouwbaar?
    aan het einde van de 2e stri, of gelijk als je je 1e pil neemt van de 2e strip?

Beetje warrig neergzet maar ik kan het nergens vinden.

10. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    mijn huisarts vertelde dat je als je wilt gewoon na 3 weken weer met de pil kunt beginnen als je geen bv geeft. Als je eerst je menstruatie wilt afwachten is het ook goed zei hij.

11. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Dat afwachten van de eerste dag van menstruatie is puur veiligheid....dan is je pil namelijk gelijk veilig. Tenminste, dat staat in de bijsluiter.....

Ik ben dus begonnen na de eerste menstruatiedag na het stoppen met bv...

Maar ehm, gewoon omdat ik weer een regelmatige cyclus wilde hebben, jeetje, hebben jullie zo snel na een bevalling alweer trek in sex? Ik heb nog zeker 3 maanden een beurs gevoel, strakke hechtingen en geen zin gehad! :oops:

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland

Maar heeft iemand hier een antwoord op? ik kan het tot zover nergens ontdekken...
    Alvast bedankt

13. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    na de laatste pil van de eerste strip ben je beschermd. Dus gewoon wanneer je de hele eerste strip hebt afgemaakt!

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Oke thnx, ja kwam dr echt niet uit...
    Dan kan ik dus gaan ballonen blazen met de condooms :)

15. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    ff met je huisarts bellen, lijkt mij het betrouwbaarst toch?ik weet eerlijk gezegd niet eens meer hoe dat zat en wanneer ik er weer mee begon hoor.

cheyenne

Deel Deze Pagina