Meiden, ik wil graag snel met de pil gaan starten. Ik ben in afwachting van mijn ongi, het lijkt al dagen te komen maar het zet niet door. Ik heb 3 juni een curettage gehad, dus het kan nog mss nog wel even duren. Kan ik gewoon met de pil beginnen zonder een ongi af te wachten? Wat zijn dan de voor en nadelen?
ik ben na bevalling op dag 21 weer gestart met de pil.. een blinde start... voordeel van deze pil was.. dat je dan meteen veilig was.. een nadeel daaraan heb ik nog niet kunnen ontdekken. bij veel andere pillen kan je ook een blinde start maken.. dus beginnen zonder ongi af te wachten, en dan hangt het van pil af of je week of gehele strip voorbehoedsmiddel ernaast moet gebruiken.
Je zou wel nu kunnen beginnen, de nadelen zouden doorbraakbloedingen kunnen zijn, wat betreft: het ''veilig'' zijn weet ik dan niet. Als je op de 1ste dag van je menstruatie begint weet ik wel dat je na 7 dagen veilig bent, maar daar buiten weet ik niet. Maar gaat het echt alleen om de pil of ook om de veiligheid er van?
als je blind start met de pil ben je de 1e maand nog niet veilig. ook kun je ontrekkingbloedingen krijgen. als je dan eenmaal je stopweek hebt gehad en weer met de pil begint is hij wel weer betrouwbaar en zijn er geen nadelen meer. ik ga over 1 week blind starten met de pil, 6 weken na de bevalling en dit kreeg ik zo te horen van de huisarts. bij me dochter duurde het 6 maanden voor dat ik ongesteld werd en elke keer die onzekerheid gaat het doorzeten ja of nee ,altijd heel je tas vol tampons en geen witte broeken aan durven vond ik niks. nu dus maar meteen blind beginnen
Ik ben alsnog ongesteld geworden, maar ben toch maar niet met de pil begonnnen. We willen over een maandje of 4 voor een brusje gaan, dus ben ik bang dat de pil mijn cyclus in de war brengt (ik had voor mijn zwangerschap van mijn zoontje PCO, mss nog wel, maar had na de bevalling een nette cyclus, raakte ook zwanger helaas MK... maar ik ben nu 6 weken na de MK weer ongesteld geworden dus ik hoop dat mijn lichaam nu wel meewerkt!) Dus even geen pil voor ons. Bedankt allemaal voor jullie reacties hoor!!