Ik vraag me al een tijdje af of ik de afgelopen weken (sinds week 15/16) harde buiken heb. Het voelt dan alsof ik een hele harde 'riem' vooral onderin m'n buik heb, voelt gek en hard (dacht eerst eigenlijk dat het de baby was). Ik merk dat ik het heel vaak/altijd krijg als ik ga liggen, als ik gehaast fiets, me stress en ook tijdens of na de sex (buik wordt dan zelfs wat pijnlijk). Ik zit wel al een poosje onder best veel stress... Zijn dat harde buiken of gewoon de baarmoeder die dan heel laag ligt?
Ik denk dat dat wel een soort van harde buik is... Vooral de harde buik na de seks (hoogtepunt) komt vaak voor.. Je zegt dat je veel in stress leeft, dat kan best harde buiken veroorzaken. Zeker als je ze met grote regelmaat hebt, moet je echt een stapje terug doen. Weet niet wat voor stress je hebt en of je de mogelijkheid hebt om wat meer te ontspannen?? Ik zit met ongeveer hetzelfde.. Lichamelijk best zwaar werk en nogal een piekeraar en ook best vaak een "harde buik". Maar ik heb het idee dat het alleen mn onderbuik is en niet de hele baarmoeder (wat wel zo is bij een echte harde buik) Ik moet morgen even naar de huisarts om te laten voelen/kijken. Ik had ook wat ontstekingscellen en een bloedspoor in mn urine, dus misschien wel een beginnende blaasontsteking. (kan harde buik veroorzaken) Ben je slank? Ik heb bijvoorbeeld weinig vet op mn buik, dus voel snel van alles. Bij mij werkt een warme kruik vaak tegen het "krampgevoel"! Groetjes!
Ik leg een harde buik altijd uit alsof er een basketbal in mn buik zit. Mn buik wordt echt keihard en strak. Voor de rest sluit ik me ook helemaal aan bij Sabrina!