Hoi allemaal! Ik heb afgelopen donderdag mijn Mirena spiraal laten verwijderen, ik heb hem 1 jaar en 3 maanden gehad. De dokter zei dat ik direct kon beginnen met het slikken van de pil, en dat ik dan 7 dagen moest wachten voor de pil betrouwbaar was. Nu wou ik niet op donderdag beginnen, omdat mijn menstruatie dan in het weekend valt. In de bijsluiter van de pil staat dat je het beste kunt beginnen als je menstruatie begint. Nu verlies ik vanaf vanochtend bloed, en vraag ik me af of dit nu menstruatie is, of een ontrekkingsbloeding ofzoiets. Zou wel graag op zaterdag beginnen met de pil zodat ik zeker weet dat mijn menstruatie niet in het weekend is. En als ik nu vandaag begin, is dat in mijn stopweek gewoon mijn menstruatie er, of moet mijn cyclus nog weer "op gang komen". Heeft iemand hier ervaring mee? Bedankt! Groetjes!
Als ik jou was zou ik er zo snel mogelijk mee beginnen, toen mijn mirena was verwijderd wilde ik daarna ook aan de pil en eerst de menstruatie afwachten, maar zover is het nooit gekomen.. was al zwanger voordat ik uberhaupt met die pil kon beginnen (Oeps..) Volgens mij heb je dan ook al gelijk een gewone cyclus hoor. Na de geboorte van mijn eerste kind had ik ook nog geen menstruatie gehad voordat ik weer aan de pil begon, maar was in de eerste stopweek wel gewoon "normaal" ongi.