Hoi meiden! Na lang 'twijfelen' heb ik besloten toch mijn Mirena te laten verwijderen. Ondanks de voordelen; nergens aan deken, haast niet ongesteld, vind ik de nadelen toch een reden hem te laten verwijderen. Heb de dokter vanochtend gebeld, en kan morgenvroeg al terecht. Heb hiervoor de Microgynon 30 gebruikt, maar ben door deze pil heen zwanger geraakt, en heb nu een gezond zoontje van bijna 1.5 jaar. Ik zat eraan te denken de Diane 35 te gaan gebruiken, voornamelijk om de Acne tegen te gaan, die ik dankzij de Mirena gekregen heb. Is deze pil "zwaarder" dan de Microgynon 30? Ik ga morgen sowieso de dokter vragen, maar was toch wel benieuwd naar wat ervaringen.... En dan vraag ik me nog af of het verwijderen pijnlijk is, vond het plaatsen best pijnlijk, dus zie er eerlijk gezegd wel een beetje tegenop.. Bedankt!
nou hier ook de mirean laten verwijderen maar heb er helemaal niets van gevoeld. op de eendebek na volgens mij is diana inderdaad een zwaardere pil als de microgynon.
Ik zag ook erg op tegen het verwijderen van de mirena, maar voelde er bijna niks van. De angst is erger dan de ingreep Het is zo gefixt succes!
@mamavan2meiden: Krijg erg veel last van acne, doet pijn tijdens seks (niet altijd, meestal wel) vaak buikpijn/bloeden na seks. En als ik ongesteld ben doet het super veel pijn. @mik25: Haha, die eendenbek vind ik ook verschrikkelijk, zie ik ook het meest tegenop, doet altijd zo'n pijn
ik heb hem ook door veel bijwerkingen laten verwijderen... (afgelopen maandag) en ik ga aan de nuvaring... hoef je ook niet zo vaak aan te denken, geeft gelijkmatige hormonen af (dus niet in 1x een hormonenbom zoals de pil) en heeft voor mij geen tot nauwelijkse bijwerkingen! owja, het verwijderen deed trouwens helemaal geen pijn, terwijl mijn draadjes nog wel omgekruld waren, dus ze echt even moeite had om hem te pakken te krijgen! alleen die eendenbek...........
Heb mijn spiraal vandaag laten verwijderen en daar voel je inderdaad niets van, op de eendenbek na. Het is zo gebeurd! Gelukkig maar! Heb de Diane pil gekregen.