Wanneer met verlof...4 of 6 weken vantevoren?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door missX, 15 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoeveel weken vantevoren ga jij met verlof?

1. de "standaard" 6 weken

2. 4 weken

3. anders namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    ben echt aan het aftellen nu...nog 12 dagen werken en dan zit het erop...had dus echt niet moeten denken dat ik dan nog 2 weken langer door moet! Ik heb ook de hele tijd het idee dat ik eerder eerder zal bevallen dan later...

2. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Dit was mijn laatste werkdag, ik heb tot 4 weken voor de bevalling doorgewerkt. En na mijn verlof heb ik nog 5 weken opgespaard verlof opgenomen, ik hoef dus pas weer 29 mei op mijn werk te verschijnen!
    Ik schaam me een beetje.. :)

3. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Nann gaat vandaag ook met verlof he?

4. Niet meer actief

Hee wat leuk dat je dat weet! JAAA IK HEB VERLOF :D :D Zo beetje hyper hoor, al verveel ik me vast na twee dagen :) Jij ook gefeliciteerd met je verlof, lekker van genieten he! :D

5. Niet meer actief

Huuuuh 29 mei :confused: Wat heerlijk zeg!

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik 4 weken van te voren. Heb wel de twee weken daarvoor de helft van mijn uren gewerkt en de andere helft aan overuren opgenomen, zodat ik alvast wat kon afbouwen en wennen aan thuis zitten. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat de afgelopen 2 weken gevuld waren met kerstvieringen, verjaardagen e.d. Ben benieuwd hoe ik januari ga volmaken. Heb wel een lijstje gemaakt met wat ik zou kunnen doen, maar daar vul ik geen weken mee. Hoop in elk geval dat ik me niet ga vervelen.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Nou eeeuh gezellig jah.. haha over het algemeen wel hoor. Ik heb ontzettend leuk werk. Ik begeleid dak/ thuislozen, daarnaast doen we ook aan ambulante begeleiding. onze doelgroep is nogal breed en het komt er eigenlijk op neer dat we iedereen gevraagd of ongevraagd hulp bieden. De mindere kant van mijn werk zit hem vooral in de begeleiding van de verslaafde/ criminele dak en thuislozen.

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    :D Jij ook gefeliciteerd met je verlof! (eindelijk he?)
    En ja, 29 mei pas weer.... schandalig he?
    :oops:

9. Niet meer actief

Ik zou 6 weken van te voren stoppen, maar mijn kleine meid werd 7 weken te vroeg geboren. Dus op de dag van de bevalling is mijn verlof ingegaan.

10. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Oh klinkt idd wel leuk :) Maar ik denk niet dat het fijn zal zijn als je hoogzwanger bent, snap wel dat je 6 weken doet..

11. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik doe eigenlijk een beetje gemeen...Heb nu ouderschapsverlof van mijn jongste..en werk nu 2 dagen de ma en de dinsdag....neem 4 weken van tevoren en de week daarvoor is het pasen en de dinsdag na pasen neem ik vrij..dus heb 5en halve week ervoor en neem 5 weken vakantie na de 12 weken!

12. Messie

Messie Actief lid

1 sep 2006
    202
    0
    0
    Ik ga ook 6 weken van te voren en heb erge mazzel, precies na mijn 16 weken verlof sluit de zomervakantie van het onderwijs met 5,5 week aan! Erg lekker dus. En ik heb al een zoontje van 4 rondlopen dus dan is het lekker om op tijd rust te nemen, denk ik!
    Ik hoop alleen dat ze op tijd een vervanger regelen want die wil ik graag in werken maar daar zijn ze nog niet echt vlot mee... :(
    Ohja en daarna wil ik met ouderschapsverlof ipv 3 maar 2 dagen gaan werken... Lijkt me prettig, minder werkstress want ik wil graag borstvoeding gaan geven.

groetjes Messie

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    bij de eerste heb ik tot 4 weken voor de tijd gewerkt omdat ik me super goed voelde en bleef ook nog eens zitten tot de 42e week dus kreeg er nog eens twee weken bij dus 18 weken verlof gehad

nu heb ik me al voorgenomen dat ik 6 weken voor de tijd stop merk wel dat het iets zwaarder is met een peuter die erbij rondloopt

en dan mijn verlof neem ik nog lekker een maand of langer extra vakantie jummm was het maar april

14. kristel

kristel Niet meer actief

Als zwangere heb je het fysiek behoorlijk zwaar dus neem het er lekker van met die 6 weken. Of je nu na 10 weken of na 12 weken weer gaat werken maakt echt niet uit. Het klinkt leuk, extra tijd met je kleine maar je zult merken dat weer aan het werk gaan altijd moeilijk blijft en die kleine zal het niet zo merken.

15. kristel

kristel Niet meer actief

Als zwangere heb je het fysiek behoorlijk zwaar dus neem het er lekker van met die 6 weken. Of je nu na 10 weken of na 12 weken weer gaat werken maakt echt niet uit. Het klinkt leuk, extra tijd met je kleine maar je zult merken dat weer aan het werk gaan altijd moeilijk blijft en die kleine zal het niet zo merken.

16. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ik had 4 weken voor en Zou 5 mei met verlof gaan.

Tijn besloot alleen een maand eerder te komen, dus moest ik 3 mei naar het ziekenhuis en 5 mei kwam Tijn. Dus geen vooraf verlof gehad.
    Ik had nog vanalles willen doen.

Bij een volgende neem ik zeker weten 6 weken vooraf.

17. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    kweet het nog niet, hoeft ook nog lang niet want dan zitten we ergens in de zomer als mijn verlof in gaat. bij de vorige stopte ik 4 weken vantevoren. heb precies 2 weken vrij kunnen zijn en toen kondigde meneer zich al aan. wel daarna heel lang vrij geweest (ook nog vakantiedagen) en dat vond ik wel heerlijk. mijn zoon was dan ook 4 maanden toen ik weer ging werken en dat klinkt toch prettiger dan 10 of 12 weken.
    Lijn

18. hoopvol

hoopvol Lid

5 jan 2007
    71
    0
    0
    ik zou zelf voor 4 weken van te voren kiezen.
    maar mijn baas denkt daar anders over en ik MOET eerder stoppen, als het tegen zit al met 30-31weken.

ik blijf het moeilijk vinden om zo'n beslissing te nemen, je weet immers nooit wanneer je kind/je kinderen geboren worden.

19. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben 4 weken van tevoren gestopt en achteraf ben ik daar blij mij omdat gijs 2 weken te laat kwam dus ik had uiteindelijk toch nog 6 weken en 12 weken na de bevalling.

Ligt aan het werk wat je doet denk ik en iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Ik zou de volgende keer misschien wel voor 6 weken gaan, gewoon omdat die laatste weken wel heel zwaar zijn om te werken.

20. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik ga het werken toch niet redden tot het verlof, dus ik stop zowiezo 6 weken van tevoren. Ik neem wel uitsluitend aan mijn verlof nog 3 weken vakantie, dus heb ik 6 weken ervoor en 13 erna.

Deel Deze Pagina