Ik heb nu 4 wkn van te voren opgegeven. Ik werk namelijk maar 11 uur ( soms extra uren). Ik werk 4 dagen ong 2 uurtjes en de rest doe ik thuis. Daarnaast werk ik einde van de straat dus ik hoop gewoon dat ik tot 4 wkn voor kan uitlopen. Mijn andere twee kids kwamen beide tegen de 42 wkn, dus als het mee zit heb ik nog zo'n 6 wkn van te voren. En daarnaast ook nog eens dat mijn verlof in de zomervakantie is , dus ik heb daarna ook nog eens recht op die 6 wkn. Maar omdat me werk heel flexibel is kan ik het waarschijnlijk uitsmeren en dan ga ik 12 wkn maar 5 om 6 uur werken..... al met al heb ik niet te klagen
ik probeer het 4 weken van te voren, als ik dan weer zou moeten beginnen begint de schoolvakantie dus heb ik nog een week of 6 vrij
ik werk geen hele dagen meer, dus ben ik verplicht om 6 weken van te voren te stoppen met werken. Dat zou rond de 29e maart zijn.. ik kan niet wachten!
Ik zou 4 weken van te voren met verlof gaan, maar door complicaties tijdens mijn zwangerschap zat ik al vanaf week 22 thuis.(halverwege mei) Mijn echte verlof ging toen 6 weken van te voren in Ik ben 4 weken te vroeg bevallen( 1-9) en doordat ik ook nog mijn vakantiedagen heb opgenomen ben ik 2 januari weer aan het werk gegaan. Was er 7,5 maand uitgeweest. Best wel wennen hoor!
Ik heb net even gerekend, denk toch dat ik 6 weken van te voren met verlof ga (heb best zwaar lichamelijk werk); dan heb ik 10 weken over + vier weken vakantie. Dan kan ik precies 1 oktober weer gaan werken.....
Hier in belgiƫ heb je recht op 15 weken zwangerschapsverlof. Ik neem dit op 1 week voor mijn bevalling (uitgerekende datum) en dan kan ik achteraf nog 14 weken thuisblijven met mijn kindje. Groetjes, N22
Ik hoop 4 weken van te voren te kunnen stoppen, maar het is nu al af en toe zwaar dus ik weet niet of ik het ga redden. Ben vandaag ook al een dagje ziek thuis gebleven omdat ik het even niet red.
Ik ga 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof, heeeeeerlijk lijkt me dat om je dan nog 6 weekjes (waarschijnlijk) rustig te kunnen voorbereiden op alles wat komen gaat. Ik werk bijna 50 uur per week, dus dat is best veel en nu gaat dat nog uitstekend, maar zo op het einde zal dat wel anders zijn
ik ga 5 weken vantevoren, schijnt weinig voor te komen maar vind het wel zo prima. @n22: ben je in belgie niet verplicht om minimaal zoveel weken vantevoren te stoppen? hier in nederland moet je 4 weken vantevoren stoppen.
Ik ben verplicht om 6 weken van te voren met verlof te gaan omdat ik voor de helft in de ziektewet loop. Ik vind het niet erg, kan ik nog lekker genieten van mijn dochter alleen!
nee hoor, hier is het minstens 1 week van tevoren. Dus ga ik ervan uit dat ik tegen dan nog niet ben bevallen. haha. Groetjes, N23
ik wil 4 weken voor de uitgerekende datum stoppen en dan erna 12 weken verlof + 4 weken vakantie! totaal 5 maanden vrij! zat mij laatst te realiseren dat ik gewoon sinds dat ik peuter was niet zo lang vrij ben geweest! haha..best grappig!
Ik zou het echt nog niet weten. Hoeveel tijd van te voren moet je werkgever dit weten? Mijn teamleider heeft het nog helemaal niet aan mij gevraagd. Groetjes Senna