Ik zit te twijfelen of ik 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof zal gaan. Door mn gezondheid zit ik nu al 2 weken in de ziektewet, maar ik wil volgende week eigenlijk wel weer gaan werken. Ik wilde tot 16 mei (das dan 4 weken voor bevalling) werken, maar ik heb zelf het idee dat het misschien beter is als ik 6 weken van te voren stop. Hoe doen jullie dit? Liefs, Duveldraakje
Ik vrees dat ik met mijn werk (verst. geh. zorg) de vier weken niet ga redden. Heb daarom 6 weken aangevinkt.
Ik ga 6 weken van te voren met verlof, dit omdat ik nu al al halve dagen werk en ik werk ook met verstandelijk gehandicapten en dat word me gewoon te zwaar. Dus 6 weken van te voren, nu al aan het aftellen
Heb lekker voor 6 weken gekozen. Doe zittend werk, dus ik zou het wel kunnen volhouden tot 4. Maar wil gewoon lekker vrij. Nog even genieten in mijn eentje zolang het nog kan. Dit is namelijk mijn eerste. Daarna ga ik minder werken en kost een week vrij, minder vrije dagen (die ik nu amper opmaak ivm verlof in de zomer).
Zoals het nu gaat, heb ik voor 4 weken gekozen, heb je daarna nog 2 weken extra. Ik doe ook zittend werk, dus dat moet waarschijnlijk wel vol te houden zijn. Maar misschien dat ik over een aantal weken wel had gewild dat ik 6 weken van te voren was gestopt....
Ik had voor 4 weken gekozen en ben ondanks dat die laatste weken zwaar zijn blij dat ik dit heb gedaan anders had ik 8 weken thuis geweest voor de bevalling. Ik was 2 weken te laat! Bij een volgende zwangerschap zou ik weer voor 4 weken gaan. Ligt er denk ik ook aan wat je beroep is of dit lichamelijk is vol te houden. Ik ben secretaresse dus is lichamelijk niet zo heel zwaar.
Ik ga vanaf volgende week donderdag weer werken en dan kijk ik hoe het gaat. Als het niet geweldig gaat dan neem ik 6 weken en anders gewoon de 4 die gepland staan. Ligt er denk ik ook een beetje aan hoeveel werk er nog ligt. Ik werk dan wel als uitzendkracht bij Philips, maar ondanks dat voel ik me er heel erg thuis. Ik hoop door goeie wil te tonen en hard te werken er na mn verlof weer terug te mogen komen. We zullen zien! Liefs, Duveldraakje
Mijn antwoord staat e rniet bij, ik ben 7 weken van te voren met verlof gegaan... omdat ik midden in de vakantie zat en ik nog genoeg verlof-uren had... ik heb in totaal 22 weken verlof gehad, omdat ik ook nog 2 weken later ben bevallen, lekker relaxed! Bij een evt. tweede zou ik weer zeker 6 weken van tevoren stoppen, mijn lichaam heeft dit echt nodig! Gr. Niki
4 weken. Maar dat is omdat dat op iets van 29 Oktober valt en die week daarvoor is het herfstvakantie, dus die pik ik gratis mee, en ben ik dus toch 5 weken van tevoren thuis. Voor de kids ook lekkerder als ik het voor de vakantie afsluit en er na de vakantie een nieuwe juf is. Linda
ik zelf ga uit van 4 weken, als dat lukt ga ik dat gewoon proberen, lukt het niet dan niet. ik heb nu nog een fulltime adm baan, dus dat moet geen probleem zijn. heb wel klussen waar ik voor moet tillen, maar dat gaat wel goedkomen. er wordt me nu al regelmatig gevraagd of het niet te zwaar, dan willen ze het voor me doen. ik het allemaal wel, ben tenslotte nog "maar"18" weken. de tijd vliegt, ik weet het, maar daar ga ik me nu nog niet zo druk over maken. moet er ook bij zeggen dat ik als ik 4 weken doe + mn zomervak en wat verlof ik pas in jan weer aan het werk moet, dat is toch wat aantrekkelijker dan met de feestdagen alweer in de drukte te zitten. maar nogmaals, als het niet meer lukt, ik eerder stop.
6 weken van te voren. Dit moest ik bij de 1e ook, omdat ik gedeeltelijk in de ziektewet zat en ben bang dat ik het nu ook niet zal redden tot 4 weken van te voren. Werk in de kinderopvang en dat is best zwaar.
Ga officieel aanstaande dinsdag met verlof, dat is met 35 weken en 2 dagen. Afgelopen vrijdag had ik mijn roostervrije dag, dus een lang weekend en ik had weinig zin om daarna nog 4 dagen te werken. Dus lekker met 5 weken met verlof gegaan. Ik moet zeggen dat ook al voel ik mij nog soepel en kon ik het lichamelijk nog wel aan om te werken, dat ik er geen spijt van heb. Komende week nog redelijk druk (kraamzorg, extra zwangerschapsgym, bedklossen halen enzo), en daar heb ik dan de energie nog voor. Ben nu bezig met wassen en strijken. Kan nu helemaal tot rust komen, vooral ook geestelijk. Want ik merk wel dat ik het geestelijk wel zat begon te worden. Nu hoef ik niet meer over dingen op het werk na te denken. Lekker mijn hoofd leeg maken en mij concentreren op mijzelf en de bevalling.
Ik zat gedeeltelijk in de ziektewet dus ik moest 6 weken van te voren en had ook nog een week vakantie, dus ik ben al bijan 7 weken met berlof.
Ik vond het lichamelijk nog allemaal prima te doen, dus heb 4 wkn van te voren verlof opgenomen. Maar: daarvoor had ik nog een weekje vakantie. Ik wilde ook graag 4 wkn van te voren, omdat je dan als de kleine er is 2 wkn langer hebt.
Volgens mij ligt het er ook even aan hoe je zwangerschap verloopt. Ik zou voor 4 weken kiezen, omdat je naderhand dan extra tijd hebt met je kleintje. Maar als ik het lichamelijk niet zou trekken, dan graag 6 weken van te voren. Het is bij mij nog allemaal een beetje voorbarig, maar ik hoop het zo ...
Ik pak 4 weken van te voren verlof en daarvoor pak ik mijn 3 weken zomervakantie, dus dan heb ik 7 weken voor en 12 weken na.