Ik moet 6 weken voor uitrekendatum (deels ziektewet), heb nog vakantiedagen staan die op 31-12 vervallen dus die neem ik ook op, ik ga 7 weken voor uitrekendatum... Ik heb ook een kantoorbaan maar toch... Concentratie, lang zitten...wordt allemaal lastiger...
Ik zal het proberen vol te houden tot week 39 Ik heb een kantoorbaan en hier in België mag je werken tot de laatste week voor je uitgerekende datum. Ik hoop dat ik het vol zal houden, zo heb ik meer tijd voor mijn mannetje na de bevalling
Gelukkig ben ik toch niet de enigste die tot zolang gaat proberen door te werken. Ik was gister nog bij de vk en zij zei dat alles helemaal super gaat en dat ik het wel ga halen om tot 37,5 week door te werken
ik ga door tot 34 weken. heb er al eentje rondhupsen en dan wil ik graag wat extra tijd. Er moet toch ook van alles geregeld worden en dat doe ik liever op me gemakje van tevoren. Wel leuk om te lezen hoe het in het buitenland geregeld is trouwens
Ik ga het ook proberen vol te houden tot week 39. Ik werk in Engeland en moet ten laatste op mijn uitgerekende datum op verlof gaan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik minstens 2 halve dagen per week van thuis uit werk en dat ik het rustiger aan doe (geen weken van 50-60 uur meer...).
ik wilde ook tot 36 weken doorwerken, maar trek dat niet. dus heb nu morgen mijn laatste werkdag en meldt mij vanaf maandag ziek. dus stop 5 weken van te voren...
Ik stop met 34 weken. Vind het nu al zwaar worden. Ook ik heb een kantoorbaan, maar de hele dag op een bureaustoel is ook een fikse aanslag op het bekken (bij mij in elk geval) en onderrug. Eerst heb ik nog wel zitten twijfelen, maar toen bleek dat ik op de3 verjaardag van mijn man precies 34 weken ben, was de knop snel doorgehakt. Vond dat een prachtig moment. We gaan dan ook eerst een midweekje naar Hof van Saksen. Effe lekker relaxen met ons drietjes, en daarna de tijd aan mezelf als onze zoon naar school is. Er liggen nog genoeg klussen, dus ik zal me niet vervelen die laatste weken. Na de geboorte nog 11 weken. 10 verlof en de laatste week neem ik vakantiedagen op. Dat bleek namelijk precies de voorjaarsvakantie te zijn van onze zoon, dus geen gedoe met oppas regelen ed. Grappig detail (waar ze me hier in het zuiden ook wel mee pesten). Ik dag 11-11 met verlof en kom pas na de carnaval weer terug... ALAAF!!
Bij mijn dochter heb ik doorgewerkt tot 39 weken, ook in België. Kantoorbaan + rechtbank (was toen advocaat). Ging vlot, ik paste enkel niet meer in deftige schoenen en slippers onder een toga staken nogal af
Ik werk net als vorige keer ook nu door tot 36 weken...al kijk ik dit x meer uit naar miijn verlof als vorige keer. Heb welliswaar een kantoorbaan, maar trek het toch iets minder goed.
Vorige zwangerschap tot 36 wk willen doorwerken maar zoontje besloot met 35 wk te komen. Nu ga ik voor de 34 wk en hoop dat ze niet eerder komen.
Ik ga met 33 weken al met verlof. Komt omdat Kerst precies die week valt. Vorige keer wilde ik met 36 weken maar hield ik niet vol en extra vakantie opgenomen. Dat heb ik overigens ook na bevalling gedaan. Al mijn vakantiedagen opgespaard en onbetaald verlof opgenomen. Zo ben ik bijna 8 maanden vrij in totaal. Nu al zin in!
Ben bij alle 4 met 36 weken gestopt met werken maar af en toe nog wel wat gedaan tot de dag vd bevalling. Ik heb echter een zittend beroep.
Ik heb een lichamelijk vrij zwaar beroep, veel staan en bewegen. Ik stopte de vorige keer met 35 weken, Beeb kwam een week te laat dus toch 36 weken "gehad" Nu stop ik denk ik met 34 omdat ik het met zoonlief erbij wat zwaarder heb....
Ik ga met 36 weken. Ik heb wel een actief beroep, veel staan en lopen. Maar de uren per week zijn zo weinig, soms ook helemaal niets en ik heb alle uren nodig die voorbij komen, dat ik voor de 36 weken ben gegaan. Kan ik nog in m'n laatste week nog een paar uurtjes meepakken.
Het is moeilijk te schatten hoe het verloopt zo richting het einde. Ik dacht, ach met zo'n voorspoedige zwangerschap ga ik gewoon door tot 36 wkn. Uiteindelijk ben ik vanaf vandaag met verlof. Toch 6 wkn vooraf. En daar ben ik wel heeeeeel blij mee. Het werk viel me al zwaarder de laatste weken. Veel bukken, draaien, krom zitten blijkt niet zo fijn met zo'n mannetje onder m'n ribben. Luister goed naar je lijf en ga niet langer door dan je aan kunt!