Hier beide keren met 34 weken met verlof. Bij nr. 1 wilde ik doorwerken tot 36 weken, maar mijn lijf wilde niet meerwerken, kwam daardoor al veel eerder thuis te zitten. Bij de 2e dus gewoon gedacht te stoppen met 34 weken. Dat heb ik gehaald, maar heb van week 30 tot 34 halve dagen gewerkt.
Bij de eerste ben ik vier weken van tevoren gegaan. Nu is dat ook weer de bedoeling. Ik mag nu nog 2 weken werken en dan verlof. Ik heb er nu veel meer moeite mee om tot 4 weken van tevoren door te werken. Idd komt dat omdat het en de tweede zwangerschap is en doordat er hier een overactief meisje van 3,5 rondloopt. Maar ik stop om deze reden niet eerder. De wil om langer bij de kleine te zijn is toch groter. Daarnaast heb ik ook niet de gedachte dat het mij meer rust brengt, omdat ik de dagen thuis met ons dochtertje druk vind. Ik wil haar toch de aandacht geven die ze verdient en slapen tussen de middag doet ze niet meer sinds haar derde verjaardag. Dus daarom toch maar doorbikkelen en aftellen
Ik wilde zo graag met 36 weken met verlof, helaas zat/ zit ik al sinds week 23 thuis :'( mijn lichaam trok het niet, met name mijn bekken. Ik zakte van de een op de andere dag door mijn benen. Nu gaat het een stuk beter naar het einde van mijn zwangerschap maar een trap op rennen of lange wandelingen maken zijn helaas taboe. Je lichaam is dus echt de beste graadmeter en als die zegt stop, nu is het genoeg luister daarna voordat het te laat is!!!
Een week van tevoren, zoals in België eigenlijk de gewoonte is. Hoe langer thuis met de baby nadien, hoe beter Gaan jullie je dan niet vervelen, wachtend op de bevalling?
In de eerste weken had ik het er heeel moeilijk mee. Ik kon niks en ik mocht niks. En wilde juist kort ervoor, lang erna. Helaas lichaam werkte niet mee. Nu ben ik eraan gewend om thuis te zijn en ben ik elke dag wel met iets bezig (diëtiste, ziekenhuis, huisarts, verloskundige) zo blijf je wel bezig. Met wat vriendinnen die vrij zijn een theetje drinken. Het enge nu vind ik straks weer om te werken na de bevalling. Ik zit nu helemaaaaaal niet meer in het ritme
Gelukkig kon je er snel aan wennen Frietje (gevaarlijke naam trouwens, krijg spontaan zin in frietjes!) Terug gaan werken doet inderdaad even pijn nadien, maar ook dat went alweer! Hoeveel maand zijn jullie kindjes dan als jullie terug gaan werken?
Ik hoop pas te hoeven beginnen met werken in begin jullie. Ik ben half maart uitgerekend en kindje zou dan 3,5 maand zijn. Ik moet dan wel alle vakantie dagen eraan vast plakken maar wil graag eerst goed borstvoeding kunnen geven de eerste drie maanden (als dit lukt). Helaas zijn mijn werktijden 4X per week van 7-7 dus zal ik veel gaan moeten kolven en kindje dan weinig zien. Ben opzoek naar een passende nieuwe baan met betere tijden maar helaas nog niet gevonden. Zolang ik werk heb ben ik blij maar 7-7 is straks met een kleine voor mij persoonlijk echt te lang.
Ik heb aangegeven aan mijn werkgever 2 weken van tevoren te stoppen, zo rond 37-38 weken, maar ik denk dat ik het niet zolang zal trekken, ik ben nu al zo vermoeid en labiel