Verlof en wettelijke vrije dagen (kerst en nieuwjaarsdag)

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door samarinde01, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik wil graag uitrekenen wanneer ik weer moet beginnen. Ik heb een baan zonder cao en dus gelden de wettelijke regels voor alles waaronder vakantiedagen en wettelijke vrije dagen.
    Normaal gesproken krijg ik kerst en nieuwjaarsdag vrij als dat op mijn werkdag valt. Maar nu heb ik nog verlof.
    4 oktober ben ik bevallen, 29 september was mijn uitgerekende datum. Ik koos voor 5 weken verlof vooraf.
    Wanneer moet ik volgens jullie weer beginnen?

2. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Je hebt toch wel een brief van het UWV gekregen voor je verlof? Daar staat je startdatum in. Je bent 5 dagen na de uitgerekende datum bevallen, dus kan je die bij je startdatum optellen :) je begint dus 5 dagen later.
    Het duurt even voor je de nieuwe startdatum van het UWV doorkrijgt. Duurde bij mij ook iets van 6 weken.

3. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.603
    4.019
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen 11 weken na 4 oktober, dus 20 december. Dan heb je dus nog niets met de feestdagen te maken.

4. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Donderdag 21 december zou je eerste werkdag weer zijn. Staat in de brief van het UWV inderdaad en kun je invullen in diverse rekentools die je online kunt vinden.

5. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Eerste dag van je verlof:
    26 augustus 2017
    Laatste dag van je verlof:
    15 december 2017
    +5 dagen wordt 20 december. Afhankelijk van je werkdagen dan natuurlijk.

6. Mvp

Mvp Actief lid

26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Ik lees hier over een brief van het UWV, heb daar een vraagje over :).
    Wanneer krijg je die brief? Ik werk op payroll basis en heb het aangegeven bij het uitzendbureau. Ze zouden het regelen zeiden ze. Moet daar maar vertrouwen in hebben.
    Een bevestiging van het UWV zou heel fijn zijn, wanneer kan ik die verwachten?

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Misschien een hele domme vraag maar zelfs als deze feestdagen wél in je verlof zouden vallen dan krijg je die er toch niet aan het eind alsnog bij? Dat is toch gewoon part of the deal lijkt mij...

Hopsatee vindt dit leuk.
  8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee klopt, die vervallen dan als het ware. Je kunt nl niet tegelijkertijd twee soorten verlof opnemen Je kunt niet én Kerst én zwangerschapsverlof hebben.
    Ik had bij mijn kinderen de Paasdagen, Hemelvaart en Pinksteren in mijn verlof, en die kreeg ik er (helaas :) ) echt niet extra bij.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Die brief krijg je pas als je al lang en breed bent bevallen, reken maar op 4-6 weken ná je bevalling. Pas bij het bekend worden van je bevallingsdatum (dus niet de UD :) ) kunnen ze je definitieve bevallingsverlof berekenen en aan je bevestigen.

10. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Dank jullie! Bevestigd mijn vermoedens, maar fijn dat jullie even meedenken!

Deel Deze Pagina