Cyclus van slag, wat nu?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door charity2010, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hoi,

Hoop dat ik dit in het goede topic heb geplaats. Het is een beetje een lang en lastig verhaal maar zal proberen om het zo kort en duidelijk mogelijk uit te leggen.

Vrijdag 13 mei ben ik begonnen met vloeien, waarna ik op 17 mei ons vruchtje ben verloren en vervolgends heb ik gevloeid tot en met 19 mei. Volgends mijn gyn en vk moest ik 13 mei zien als cyclus dag 1. Nu heb ik van 2 tot en met 6 juni wat bruin verloren, niet super veel maar ook niet weinig en het is 1x echt helderrood geweest. Dit was van cyclus dag 22 tot 26. Volgends de gyn kon dit de eerste menstruatie zijn omdat mijn lichaam waarschijnlijk niet veel om schoon te maken had na de miskraam. Inmiddels ben ik 27 juni weer echt ongesteld geworden, helderrood bloed en best veel.

Nu weet ik niet wat ik denken moet. Als dat bruine mijn menstruatie is geweest betekend dat dat mijn eerste cyclus na de miskraam 22 dagen is geweest. En dan zou mijn 2e cyclus 25 dagen zijn geweest. In de eerste cyclus heb ik geen ei gehad, in de 2e wel. Als ik dat bruine nu niet als menstruatie zie betekend dat dat ik een cyclus heb gehad van 45 dagen waarvan ik op dag 33 mijn ei heb gehad.

Opzich vindt ik het wel logisch klinken dat dat bruine wel mijn menstruatie was maar zeker weten doen we dat dus niet. Nu wil ik deze cyclus weer gaan beginnen met ovulatie testen, heb er nog 6 liggen. Wanneer kan ik nu het beste hiermee beginnen? Want als ik uitga van mijn cyclus van 33 dagen moet ik dit op dag 16 doen, maar als mijn vorige 2 cyclussen een stuk korter zijn geweest is er toch ook een grote kans dat deze korter is?

Het is alsnog een lang verhaal geworden, sorry daardoor en alvast weer bedankt voor het meelezen en meedenken!

2. roos23

roos23 Bekend lid

6 nov 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wat vervelend dat je jullie vruchtje bent verloren...
    Mag ik vragen of je dat rood bloed verlies?

Ik heb namelijk zelf met mijn laatste ongi alleen maar heel donker bruin achtig bloed verloren. Leek alleen maar op oud bloed zeg maar...

pff ben zo onzeker op het moment

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Ja ik verlies nu wel echt helderrood bloed, het is wel een echte ongesteldheid..

Vindt het alleen zo raar dat mijn themp. nog steeds zo hoog is.. De eerste dag van mijn ongesteldheid is hij flink gezakt, de volgende dag was hij 37 en nu al 3 dagen 36,9..

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Zovaak bekeken maar niemand die reageerd?? :(

5. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Wat naar dat het is mis gegaan.

Nou lijkt het mij ook wat lastig te bepalen. Misschien is het een idee om gewoon nu te beginnen met testen en door te testen tot je je ei gevonden hebt?.. Gewoon zo'n voordeel pakket bestellen op internet misschien?

Veel succes hoor.

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Ja daar heb ik ook al aan zitten denken.. Maar ik ben niet zo'n held in 2u niet drinken en ook 2u niet plassen :p

7. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Aha tja dan is het wel lastig. Anders zijn die ovu testen niet betrouwbaar. Ik moet zeggen dat ik het niet drinken eerst ook vergat. Maar toen heb ik een vaste tijd ingelast en dan van tevoren even 2 uurtjes niet drinken en dan testen. 1 keer per dag is denk ik genoeg. Sommigen doen het wel 2keer als de test donkerder wordt.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik test ook wel eens na 1 uur niet plassen hoor, maar dan heb ik wel 2 uren niet gedronken.
    Ik zou gewoon gaan testen, als je echt een ei hebt dan vind je die ook echt wel als je een uur geleden nog hebt geplast. je moet dan alleen niet teveel drinken de 2 a 3 uren voor het testen.

Succes met het vinden van je ei

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Charity: ik zou ook vroeg genoeg beginnen met ovu-testen. Na een mk is er eventjes geen peil op je cyclus te trekken, dus waarschijnlijk zul je er de nodige ovu-testen tegenaan moeten gooien omdat het lastig is hoe de cyclus en eisprong gaat verlopen. Ik heb een mk gehad met 11,5 wkn en de eerste menstruatie was met 30 dgn (terwijl ik normaal 28 dgn heb). De tweede cyclus vroeg genoeg begonnen met ovu-testen, maar uiteindelijk pas met 18 dgn een eisprong gehad, dus 3-4 dagen later dan normaal. Ook werd ik toen ineens met 32 dgn ongesteld. Kortom, ik dacht dat mijn cyclus weer regelmatig terug zou zijn na de mk, maar kan er toch geen peil op trekken. Ik ga nu op naar de volgende eisprong, maar weet dus niet wanneer ik die kan verwachten. Ik ben als de dood dat ik mijn ei mis, dus ik begin maar vroeg genoeg, maar de kans is groot dat ik dan dus weer ruim een week moet blijven testen voor ik mijn ei weer opgespoord heb. Maar ja, alles voor het goede doel!;)

10. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Charity: wat naar dat het is misgegaan.... Ongeveer tegelijk als bij mij, zie ik in je bericht.
    Ik heb na mijn curettage op advies een maand de pil geslikt. Het zou helpen de cyclus weer op gang te brengen, maar mijn huisarts was 't er achteraf niet mee eens. Ik heb wel de strip afgemaakt (was het beste, zei ze). Aan het eind van de strip heb ik ook nauwelijks gebloed. Ik denk ook dat mijn baarmoeder gewoon 'leeg' was.
    Ik zit nu dan ook in mijn tweede cyclus. Ik heb ovulatietesten gebruikt vanaf de vijfde dag ofzo. Gewoon voor de zekerheid en omdat ze toch niet zo duur waren (ik heb ze van 123ovulatietesten.nl). Afgelopen dinsdag had ik mijn LH-piek. Ik hoop dat ik dus ook gewoon mijn eisprong heb gehad nu. Dan zou ik nu weer een redelijk normale cyclus hebben. Maar ik ben er niet helemaal gerust op, omdat mijn temp niet omhoog is (al ben ik pas op de 12e dag ofzo begonnen met tempen, dus heel betrouwbaar is dat misschien ook niet).

Dus ja... dat doe ik nu.... ovu-testen en tempen en dan maar kijken hoe het gaat.
    Verder heb ik gehoord dat de 'zwanger worden' pillen van etos ook helpen om weer een regelmatige cyclus te krijgen. Misschien die dus ook maar even inslaan!

Deel Deze Pagina