Bij 2e en 3e zwangerschapstest zelfde moment positief testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Chanti86, 25 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanti86

Chanti86 Lid

26 sep 2016
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af of jullie bij de 2e en verdere zwangerschappen even snel positief testte als bij de eerste.
    Ik testte nl bij mijn eerste (en de 3 miskramen) al 4 dagen voor nod positief.
    Ik zit nu 2 dagen voor NOD en test K2v5 is omo wit!

Ik vroeg me dus af of ik er vanuit moet gaan dat ik dus niet zwanger ben omdat mijn hcg altijd zo oploopt of dat dit echt verschillend is per zwangerschap.

Hoor graag jullie ervaringen.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    De vraag is hoe zeker je bent van je eisprong?

Bij mijn eerste weet ik het niet, pas getest bij 7 wkn.
    Bij mijn tweede was het pas 10 dgn na nod (achteraf gezien veel latere eisprong gehad dan normaal)
    Bij mijn miskraam weet ik het ook niet, pas getest bij 5 wkn
    Bij mijn vierde zwangerschap was het op 12 dpo (3 dgn voor nod, eisprong vastgesteld met temperaturen) en ik vermoed dat twee dagen ervoor wellicht ook al een tuurstreepje te zien zou zijn geweest, aangezien test al behoorlijk duidelijk was)

Met name bij mijn 2e heb ik dus ervaren dat je eisprong ook echt op een ander moment kan zijn, zelfs bij een regelmatige cyclus. Af en toe een uitschieter kan altijd en het hangt ook af hoe snel het vruchtje innesteld, ook dat kan per zwangerschap verschillen.

Veel succes! Ik denk dat ik in jouw positie er vanuit zou gaan dat ik gewoon ongesteld zou worden, maar als dat uitblijft... dan weer een testje wagen ;).

3. Chanti86

Chanti86 Lid

26 sep 2016
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Kache,

Dank je voor je reactie. Ik ben heel zeker van mijn eisprong nu. Ik gebruik laatste 4 maanden de ovultatietesten en ze kloppen op de dag. Dus ik moet donderdag ongesteld worden.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.928
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Bij de een na laatste getest op 9 dpo in de avond en een duidelijke streep.
    Bij de laatste getest op 7 dpo en ook een mooie streep.

Wist mijn ei zeker vanwege tempen ;)

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.928
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Wanneer was de ovu test positief?

6. Chanti86

Chanti86 Lid

26 sep 2016
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Op 19 oktober positieve ovulatietest dus ik ben uitgegaan van 20 oktober eisprong. Op deze dag ook geklust ;)

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.928
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dan zit je dus nu pas op 5 dpo en heeft testen nog geen zin omdat ie negatief zullen zijn.
    Overigens kan je ei ook nog op 21 okt zijn gesprongen en dat maakt je pas op 4 dpo .

Een innesteling vind plaats tussen 6 en 10 dpo en pas 2 dagen daarna is het hcg in je urine op te sporen met een test (heeeeel licht resultaat).

Jouw nod is dus hopelijk niet over 2 dagen al want dat zou betekenen dat je een lf hebt van 6-7 dagen en dat is bijna altijd te kort om zwanger te raken.

Moet je niet volgende week donderdag ongesteld worden? Dat je je dus een week hebt vertelt?

8. Chanti86

Chanti86 Lid

26 sep 2016
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    #8 Chanti86, 25 okt 2016
    Laatst bewerkt: 25 okt 2016
    Sorry sorry ik keek naar de dagen tussen haakjes hahah...(ik heb een app waarin ik het bij hou). ik bedoel 12 oktober ovulatie en 13 oktober eisprong.

Zou je je theorie hierop nogmaals kunnen loslaten rogijuli

Thnxxx

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.928
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Haha okay uitgaande van een ei op 14 oktober (2 dagen na de posi ovu), zit je vandaag op 11 dpo.
    Stel dat de innesteling pas op 10 dpo was, dan is het niet vreemd dat je vandaag nog negatief test.
    Ik duim dat je over 2 dagen alsnog positief test ;)

10. Chanti86

Chanti86 Lid

26 sep 2016
    40
    2
    8
    NULL
    NULL

Ik hoop zo dat je gelijk hebt rogijuli!
    Geeft me in ieder geval hoop.

Weet jij, los van het bovenstaande, of de innesteling en opbouw van jehcg bij iedere zwangerschap hetzelfde is?

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.928
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dat kan wisselen ;)
    Dus niet gaan vergelijken ;)

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Kan inderdaad wisselen per zwangerschap! Ik heb op 10dpo duidelijke test gehad, maar ook een keer pas duidelijk op 16dpo. Afhankelijk van wanneer innesteling plaatsvind en hcg aanmaak geactiveerd wordt.
    Succes!

13. Chanti86

Chanti86 Lid

26 sep 2016
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Helaas...vandaag weer negatief getest.
    Net met afvegen zag ik licht roze.
    Waarschijnlijk morgen dus ongesteld (precies zoals voorspeld met de ovulatietest)...hopelijk volgende ronde raak :(
    Vervelend elke keer dat wachten.

14. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Wacht je al lang dan??
    Want je hebt al Kids, je weet dus dat kan....
    Alleen geduld hebben en rustig blijven....
    Hoe lang heb je vorige keren op een zwangerschap moeten wachten?
    Sterkte en op naar de volgende ronde

15. Chanti86

Chanti86 Lid

26 sep 2016
    40
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb 1 dochtertje nu van 10 maanden. Daarvoor heb ik 4 miskramen gehad. Ik heb ook heel veel last gehad van verklevingen door de miskramen waardoor mijn baarmoeder steeds dichtzat.
    Door al dit gedoe wil ik heel graag nog een baby zodat ik niet meer in deze stress en onzekerheid hoef te zitten (hoelang gaat het dit keer duren, krijg ik weer miskramen, krijg ik weer verklevingen etc). Snap je?

Deel Deze Pagina