Beste Annemarie, onze dochter is nu 10 weken. De bv ging goed tot nu toe. Ineens drinkt ze maar 5 minuten en als ik haar dan wissel van borst drinkt ze daar maar 2 of 3 minuten. Het gaat gepaard met huilen en trekken aan de tepel. Als ik haar voor en na weeg is soms maar 20 cc wat ze drinkt. Met het warme weer hebben we geprobeerd haar dan een beetje flesvoeding of water te geven maar dat wilde ze dan ook niet. Terwijl ze al wel goed uit een fles kan drinken. Ze is 6400 gram, slaapt van 20:00 tot 5:00 snachts (soms komt ze om 3 of 4 uur voor een voeding). sochtends drinkts ze vaak wel goed, 10 minuten, en daarna de hele dag alleen maar kort. Ze komt om de de 3 uur ongeveer. Ik weet dat ze soms zo'n periode hebben, maar ik ben zo bang dat mijn bv terug loopt. Alles bijlekaar drinkt ze mss maar 300 cc op een dag nu, terwijl dat eerst 100-140 cc per voeding was. Ze trekt ook iedere keer aan de tepel alsof de borst leeg is, als ik in mijn klieren knijp komt er nog wel melk uit, ook als ik na de voeding kolf komt er zeker nog 40 ml uit. Ligt het aan mijn melk (niet genoeg, niet lekker?) of is ze gewoon aan het rommelen met haar ritme en gaat dit niet ten koste van mijn productie? Gewoon accepteren dat ze even wat minder honger/dorst heeft? Ze heeft een goede reserve, en plast nog goed (poept wel minder nu), haar fontanel is wel beter te voelen nu (een beetje holler nu). Over 4 weken gaat ze naar het kdv, moet ik gaan proberen haar op een vast tijdstip bv te geven? Nu geef ik op verzoek. Alvast bedankt.
Zeker op verzoek voeden, het KDV kan ook prima min of meer op verzoek voeden. Zou geen probleem moeten zijn. Wat betreft de voeding: drinkt ze de minuten die ze drinkt wel actief? Zijn de luiers wel voldoende vochtig (dus zware plasluiers?) Hoe is de groei afgelopen tijd? Zie je nog iets anders aan haar? Drinkt ze ook onrustiger of is de tijd die ze aan haar borst drinkt wel normaal?
Wat betreft de voeding: drinkt ze de minuten die ze drinkt wel actief? Wisslend, het ene moment slikt ze achter elkaar en het andere moment laat ze na iedere slok de tepel los. Zijn de luiers wel voldoende vochtig (dus zware plasluiers?) niet iedere luier, maar zeker 6 per dag Hoe is de groei afgelopen tijd? 1 kilo in 1 maand Zie je nog iets anders aan haar? Drinkt ze ook onrustiger of is de tijd die ze aan haar borst drinkt wel normaal? Ze drinkt onrustiger, trekt veel aan de tepel, laat hem vaak los. Ze dronk altijd al kort maar nu soms maar 5 minuten.
Groei klinkt erg goed, techniek (trekken aan de borst, onrust) vind ik lastig om duidelijk een antwoord op de geven. Wellicht toch iemand mee laten kijken? Of paar dagen aankijken hoe het zich vervolgd (misschien zit de onrust nu in je dochter en normaliseert het vanzelf)