Wanneer minder risico miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ElisabethMather, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElisabethMather

ElisabethMather Actief lid

24 sep 2013
    172
    0
    0
    Student - Gastouder
    Overijssel
    Ik denk niet dat ik alleen sta hierin maar
    ik heb vandaag dus me echo gehad, alles is goed gegaan
    maar toch heb ik nog ergens in me achterhoofd
    van het kan ook nog steeds fout gaan..
    En ik maak het mezelf aardig lastig volgens mij want
    ik durf gewoon niks aan te schaffen.
    ( ook al is het vroeg, ik weet dat dit nog wel even blijft )

Dus ja ik vroeg me af vanaf wanneer is de risico op
    een miskraam lager dan eerst..?
    Ik kan me niet herinneren dat er een miskraam in me familie
    is geweest en bij me moeder ook niet
    maar toch heb ik ergens er de kriebels voor !

Ben gewoon bang om te genieten
    en dat het me dan zeg maar afgenomen word..

2. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Een miskraam krijgen zit niet in de familie. 7 weken zwanger is ook nog wat vroeg om er iets over te zeggen.. Als je met een week of 10/11/12 weer een echo krijgt en t ziet er goed uit, dan is het risico wel een stuk lager.
    Komt vast goed. Stressen er over is slecht. :) Best moeilijk, weet ik wel, maar je kan er toch niks aan veranderen..

3. ElisabethMather

24 sep 2013
    172
    0
    0
    Student - Gastouder
    Overijssel
    nee dat is zo, nou in november weer aan de beurt
    en ik denk dat als het dan ook goed gaat
    hoop ik ook wel dat ik meer denk van het komt wel goed

nee ja ik denk ook niet dat het erfelijk is ofzo
    maar ik wist niet of het ook iets kon zeggen
    misschien probeer ik mezelf op die manier wel
    gerust te stellen :p

4. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meen te hebben gelezen dat het risico.na 12 weken nog maar 1% is! Maar zo te zien ben je nu 7 week en wat het risico nu precies is weet ik niet. Probeer er een beetje vertrouwen in te hebben, je hebt een goede echo gehad. Je knippert 3x met je ogen en opeens ben je 12 weken zwanger. Ik was trouwens net zo onzeker als.jou hoor de eerste helft van de zwangerschap, ik geloof de meeste meiden hier wel.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wat ik altijd heb begrepen is dat zodra je een kloppend hartje hebt gezien de kans op een miskraam minimaal is (1 a 2%).
    Ik had (en heb) moeite dit te geloven omdat ik met 12weken een miskraam heb gehad terwijl we al een kloppend hartje met 8 hadden gezien.

Toch wil ik je feliciteren! En je moet natuurlijk hoop houden. Dat heb ik ook gedaan en ben nu ruim 23 weken :D

6. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Ik vroeg me dit ook af. Op Internet vond ik dat je met 4, 5, 6 weken 12% kans hebt op een miskraam en met 7, 8, 9 weken 10%. Maar liefst 1 op de 10 zwangerschappen loopt uit op een miskraam.

De kans is altijd aanwezig. Hier nergens in de familie miskramen. Ook mijn moeder niet naar toch gebeurde het mij. Het is dus zeker niet erfelijk.

Meestal gaat het mis door een aanleg fout.

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Vanaf 7 weken 9 aan 10 procent.

8. ElisabethMather

24 sep 2013
    172
    0
    0
    Student - Gastouder
    Overijssel
    ja ik heb daar dus ook een beetje moeite mee
    dat mensen na 3 maanden nog een miskraam krijgen
    of nouja misschien ben ik dan gek hoor maar
    dat er tijdens de bevalling wat gebeurt
    en ik weet niet
    ik heb moeite om die knop om te zetten
    en er van uit te gaan dat alles wel goed gaat

mensen hebben al gezegt dat ik dan een
    hele moeilijke 9 maanden krijg haha

maar hopen doe ik zeker hoor !

9. kranenburg

kranenburg Actief lid

14 okt 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf ik heb dat nog....Vandaag de nekplooimeting gehad met 12wk en 5 dgn een prachtig babytje gezien:D Maar een kennis van mij heeft toch nog een miskraam gehad met 14 weken.....

Dus ik blijf toch ook piekeren:(

10. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Ja met 12 weken word de kans kleiner op een miskraam, maar fout gaan kan altijd, zelfs met de bevalling,,
    Maar de kans is zoveel groter dat je zwangerschap goed verloopt dus geniet er lekker van! ( weet uit ervaring dat dat ook heel moeilijk is en onzeker )
    Als t eventueel mis zou kunnen gaan hou je het toch niet meer tegen , dus geniet!!! Ook van je eerste 12 weken!! ;)

11. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan een miskraam houdt je niks maar dan ook niks aan tegen... Bij mij ging het met 7 wkn helaas fout! Gewoon domme pech.. en helaas moet je je daar dan bij neerleggen :( ..

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Weetje, uiteindelijk heb je nooit een garantie. Ik ken je angst voor een miskraam, heb zelf hiervoor een miskraam gehad en daardoor waren de eerste 3 maanden echt niet leuk voor mij. Mijn vk heeft gezegd dat ook een kloppend hartje met 7 weken (had ik deze zwangerschap ook met 7 weken) mij absoluut geen kleinere kans gaf dan zonder die echo. Gelukkig is ze lekker blijven zitten ;) maar dat is wat er tegen mij gezegd is. Ik heb gelezen dat er met de aanhechting van de navelstreng (ik weet niet precies of dat de juiste term is) rond de 10/11 weken ook nog veel mis kan gaan.

Geruststellend is mijn antwoord niet, weet ik. Maar wel realistisch. Het beste is als je die eerste 3 maanden door bent, dan is de kans echt al veel kleiner.

13. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Eigenlijk zijn die complete 9 maanden geen garantie..
    En ik zeg dit niet om dwars te zijn maar om je meer een hart onder de riem te steken, ik hoop dat je dat begrijpt..

Bijv mijn nicht kreeg pas in haar 5e maand te horen dat ze een kindje kreeg met een bepaald syndroom waardoor het kindje niet langer zou leven dan 24 uur..
    En zij heeft de zwangerschap voldragen en het kindje is binnen 24 uur gestorven..

Wat ik bedoel te zeggen is, garanties en % heb je toch nooit..

Probeer positief te blijven, het loopt zoals het loopt en ookal zal je dat misschien nu niet snappen, er komt een tijd dat je dat wel doet..
    (en dat quote ik van mijn moeder, die zelf haar kindje is verloren, 10 jaar op mij heeft moeten wachten qua adoptie en pas na 10 jaar snapte waarom het toen mis ging.. Omdat ze daardoor mij nu had..:))

Keep ur head up :)

14. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Dit zijn de getallen die ik heb gelezen van gynaecologen:

In de eerste 12 weken is de kans 10%, maar als je een kloppend hartje hebt gezien met 7 of 8 weken nog maar 3%. Een kloppend hartje met 12 weken nog slechts 0.5%, dus probeer ook een beetje te genieten. In de meeste gevallen gaat het dus goed. De kans dat het misgaat is klein maar het kan nog de gehele zwangerschap.

15. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    De getalletjes moet je je niet aan vast houden.
    Gewoon hopen en lekker doorleven dan zijn die vervelende eerste 12 weken zó achter de rug! Ze kunnen erg lang duren als je constant na zit te denken over een miskraam en bij elke toiletgang checkt of je niet bloedt.. geloof me, ervaring;)

Het helpt wel als je er af en toe met iemand over kan praten.

16. ElisabethMather

24 sep 2013
    172
    0
    0
    Student - Gastouder
    Overijssel
    Dankjewel voor de reacties allemaal :)

Ja ik probeer me er ook echt minder mee
    bezig te houden en ik heb ook zoiets van als de eerste 3 maanden
    nou goed gaan dan kan ik naar mijn idee iets beter ademhalen