werken en bv

Discussion in 'Borstvoeding' started by meisje24, Aug 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    Hallo dames,

Zijn er onder jullie ook moeders die langer als 6 maanden bv geven terwijl ze daarnaast werken? En zoja, doen jullie dan afkolven?
    Ik ben namelijk van plan om zolang mogelijk bv te geven, alleen ga ik straks wel weer aan de slag voor 2 daagjes, dus ws word het dan afkolven.

2. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Hoi hoi,

Wij zitten nu bijna op een jaar bv geven. Ik werk drie dagen in de week en dan kolf ik af.
    Ik ben erg blij met mijn werkgever want die heeft het goed geregeld voor me. Ik heb mijn eigen kolfkamertje daar, met radiootje. Heel relaxed allemaal. Tis belangrijk dat je ontspannen zit;)

In de meeste cao's staat dat je kolfrecht heb tot 9 maanden, maar gelukkig mag ik gewoon door kolven. Bespreek dat in iedergeval bijtijds met je werkgever.

Succes in iedergeval

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik geef nu 8 maanden BV, deze week ga ik bespreken of ik na de 9 maanden door mag blijven kolven :)

4. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    ik heb bij mijn eerste tot 8 maanden gevoed en gekolfd, was toen niet echt een pretje qua 'faciliteiten', geen slot op de deur enzo, maar toch was het goed te doen. Inmiddels is dat verbeterd (mede door tips van mij) en nu bij mijn 2e zit ik dus in een superdeluxe kolfkamer te kolven, ben meestal in 10-15 klaar. Hoop het dus weer 8-9 maanden vol te houden.
    Succes!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik werk 3 dagen en kolf die dagen dus af. Wisselt een beetje hoe vaak ik moet kolven vanwege wisselende werktijden, (die ik door mijn ambulante werk overigens zelf indeel), en ik kolf op verschillende plekken, omdat ik 11 jongeren begeleid, verdeeld over 3 vaste locaties en nog 3 wisselende adressen. Op de vaste locaties heb ik een kolfruimte, dus meestal krijg ik m'n afspraken wel zo gepland dat ik rond kolftijd op een van die locaties ben, maar ik kolf dus af en toe ook wel eens in de auto...
    Ik vind het goed te doen, mag deze en volgende maand nog kolven in de baas z'n tijd. Vanaf oktober wordt het in eigen tijd, maar dat is dus iig goed te plannen, omdat ik niet aan kantoortijden gebonden ben.

6. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ben nu bijna 9 maanden BV aan het geven en werk 3 dagen in de week, op deze dagen kolf ik af op het werk.
    Ik heb een hele relaxte werkgever en heb een eigen plekje om te kolven ook hebben we hier een koelkast wat het makkelijker maakt om de melk koud te houden :)

Over 2 weken zijn mijn 9 maanden voorbij en zal ik met de werkgever moeten gaan zitten om te kijken of ik door mag gaan met kolven, maar ik gok dat dat geen probleem is :)

7. 4days

4days Niet meer actief

Mijn zoontje dronk vanaf een maand of 9 overdag toch niet meer echt, dus dat was wel heel makkelijk. Ik werk overigens niet, maar als ik een dagje weg ga ofzo hoef ik dus niet te kolven. Hij haalt het overigens wel savonds in, want in totaal wil hij toch nog zeker wel 6 keer drinken.

Share This Page