Hier van week 7 tot week 14 misselijk geweest. Emesafene hielp iets maar daar werd ik wel weer hondsmoe van. Ik vond het vreselijk zware weken. Hoop voor je dat het snel over gaat.
Niet gebruikelijk maar hier nog steeds misselijk en overgeven... had ik bij mn vorige zwangerschap ook. Gebruik emesafene en primperan samen. Succes en hoop dat t met max 12wk weg Is!
Nog steeds niet voorbij maar gelukkig wel stukken minder. Overgeven hoef ik alleen nog maar sochtends
Meestal beginnen ze met emesafene, dan primperan en heel soms zofran (maar dan moet je echt enorm mazzel hebben en uitgedroogd zijn/onder behandeling van de gyn zijn en dan nog schrijven ze het soms niet voor ) Hier is het overigens niet overgegaan bij de eerste (HG) en nu ook bij de tweede HG (en nog steeds). Het hoort schijnbaar bij mij
Van week 6-16 last van misselijkheid en overgeven. Is heel vermoeiend en echt niet leuk! Ik heb eerst emasefene gekregen, hielp niet! Toen aan de primperan en dat hielp een stukje beter, na 16 weken ging t gelukkig een stuk beter, soms even een dag dat ik beroerd ben maar dan ben ik ook oververmoeid waardoor ik moet overgeven! Heel veel succes en hopelijk zakt het een beetje!
Vanaf 6 weken tot 11 extreem misselijk en zo'n akelig gevoel in m'n keel constant. Maar drie keer gespuugd in alle tijd. Sinds 11 weken nam het af en vanaf 13 weken nergens meer last van.
Gisteren met de emesafene beginnende het lijkt al wel te helpen. Ik lijk wat duffer maar dat kan ook zeker vd warmte komen. Heb iig wat kunnen eten vandaag.
Ik gebruik ook emesafene, het haalt de scherpe kantjes er wat af. Wat mij goed helpt tegen de misselijkheid is waterijs...klinkt heel raar maar door de kou gaat de kokhalsneiging weg. Waterijs is ook het enige wat ik lekker binnenhoud. Met de emesafene ben ik nog steeds misselijk, maar geef bijna niet meer over....de misselijkheid is soms ook even 2 uurtjes weg. Ik was alleen de eerste 4 dagen heel duf en daarna niet meer. Eten waar je trek in hebt, kleine beetjes, goed drinken en als je veel moet overgeven toch regelmatig even met je urine naar de huisarts. Die kan het testen op ketonen en dat zegt wat over je lichamelijk staat.
Ik was van week 7 t/m 12 heel de dag door misselijk en elke dag overgeven.. 12 weken voorbij en opeens was het over, niet meer terug gekomen! :-D Maar sterkte voor nu! Tis echt ff een rotperiode waar je doorheen moet! Hopelijk voel je je snel beter!
Misselijk geweest in het eerste en laatste trimester. Pilletjes hielpen het eerste trimester wel, maar het laatste niet meer. Beeb zat heel hoog en kon amper wat eten 😕