Morgen werken in snikheet tehuis

Discussion in 'Zwangerschap' started by Hopelouise, Jul 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopelouise

Hopelouise Actief lid

Jan 11, 2016
    273
    0
    0
    Hallo allemaal

Deze week is m'n laatste werkweek, maar morgen word het zo heet en het is daar dan zo warm (ik zit in de zorg) dat ik er als een berg tegenop zie
    Iemand tips om de dag morgen door te komen met die hitte??

2. Lill

Lill VIP lid

Aug 24, 2008
    10,219
    6,893
    113
    Female
    Natte handdoek in je nek. Helpt iig iets. Maar ik leef met je mee. Ik werk in t asiel, lekker hokken schrobben.. zonder airco

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Goed drinken, gebruik maken van de extra pauze waar je als zwangere recht op hebt en niet meer doen dan strikt noodzakelijk.
    Dus geen uitgebreide douche sessies, maar kattenwasjes...en geen extra werk op je hals halen.

4. Hopelouise

Hopelouise Actief lid

Jan 11, 2016
    273
    0
    0
    Ik heb nog nooit extra pauze gehad :eek:

5. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    'Geen uitgebreide douche sessies'. Sorry maar als het hier om mijn moeder zou gaan die al een paar dagen niet heeft mogen douchen??? Snap best dat verpleegsters super zwaar is deze dagen en voor een zwangere al helemaal maar kom op zeg. Draag dit dan op z'n minst over aan een niet-zwangere collega. En ja ik snap ook de nood qua personeel.

Ik werk in dezelfde sector en mijn laatste weken van mijn eerste zwangerschap vielen ook net tijdens een hittegolf..... Vreselijk. Er werd best goed op me gelet door collega's en ook patienten begrepen het vaak als er iets even te zwaar was. Met hulp vragen kom je een heel eind!

Heel veel succes morgen!

6. imp

imp Bekend lid

Nov 16, 2012
    712
    22
    18
  7. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Je hebt recht op een uur extra pauze als je (hoog)zwanger bent. Dit mag je in 1x nemen, maar ook verdelen in 2 of 3 keer.

8. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    "Mogen" douchen? Bij ons mogen de mensen elke dag douchen, zorg naar wens. Dan is het niet zo gek om dat te verplaatsen naar de koelere avonddienst. Dus niet gelijk op je achterste benen, bij ons word dat gewoon in overleg met de bewoner verplaatst naar de avond of de andere dag.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Dit. Schandalig advies.

10. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeee jeetje dat is echt geen pretje dan! Idd je extra pauze nemen. Veel drinken.. tussendoor desnoods even een koude plens in je gezicht.

11. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Ik denk dat het voor iedereen zwaar is, of je nu wel of niet zwanger bent!
    Dus zou gewoon met je collega's samen kijken hoe je het beste de dag doorkomt!
    Lekker flesjes water in de vriezer leggen! Heerlijk! Daar knap je van op!
    En lekker tussendoor wat extra fruit eten.. Watermeloen, appeltje enz...
    Lekker fris en krijg je energie van!

12. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    2,073
    465
    83
    Female
    Drenthe
    Is het vandaag een beetje gelukt met werken? :)

13. Hopelouise

Hopelouise Actief lid

Jan 11, 2016
    273
    0
    0
    Het was echt geen leuke dag, het was erg druk en heel warm.
    Ik heb het idee dat ik veel te veel gedaan heb , maar ik heb niet zo mijn mondje bij

Nog twee dagen, zo moet ik maar denken denk ik.

14. zonnetje1993

zonnetje1993 Actief lid

Jan 14, 2014
    165
    74
    28
    Pff ja ik snap je helemaal! Ik ben een weekje minder ver dan jij en werk ook in de zorg.. Het is bij ons in huis ook bloedje heet.. Doen maar gewoon rustig aan! En veel drinken!

15. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Doe je bij jezelf ook alleen maar een kattenwasje nadat je door die hitte flink hebt lopen zweten en aan alle kanten plakt?

16. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Af en toe even je polsen onder de koude kraan en idd vooral verder goed drinken. Heel veel succes nog de laatste dagen!

17. Nancy81

Nancy81 Actief lid

Aug 31, 2011
    151
    0
    0
    Meis, sterkte nog even! Los van de discussie over de kattenwasjes en douchesessies hoop ik dat je in overleg met collega´s rustig aan kunt doen deze laatste week.

18. karlijn

karlijn Niet meer actief

Voor degene die gelijk op hun achterste poten staan als ze lezen dat er niet gedoucht wordt. (In overleg gebeurd bij ons ook niet, zodra het weer kan, gebeurt het direct)
    Bekijk deze afbeelding even. Dit staat letterlijk in ons hitte protocol.
    Dus ja, TS, het is verstandig als jij geen cliënten gaat douchen.
    En het idee om cliënten over te dragen naar de late dienst om dan cliënten te gaan douchen, heel simpel en kort door de bocht, hier is geen tijd voor.
    Daarnaast, de avond is zelfs warmer dan de ochtend/middag, omdat de warmte blijft hangen op de verpleeg afdelingen maar ook op het WZC.
    Enig idee ook hoeveel vocht je verliest op het moment dat jij een cliënt gaat douchen die misschien wel een immobiele of passieve cliënt, die je daarna dus vaak ook nog op bed moet tillen met een passieve lift, denk aan de mat onder de cliënt krijgen, op bed draaien en dan nog aankleden.
    Als je nu een cliënt gaat douchen die fit is en loopt als een kieviet, is het een ander verhaal. Dit kost veel minder inspanning.
    Maargoed, zeker als zwangere, zou ik deze taak uit handen geven. Succes voor degene die nog moeten werken vandaag!

20160721_100343.jpg

19. Hopelouise

Hopelouise Actief lid

Jan 11, 2016
    273
    0
    0
    Ik heb ze gewoon gedoucht gister, het ging eigenlijk goed tot 11 uur toen werd het gewoon veel te heet.

Ik kreeg een mail vandaag van m'n leidinggevende die vond dat ik veel te veel had gedaan gister en dat het veel te warm was
    Ik mag morgen tot 11 werken van haar!

20. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Er staat; VRAGEN OF die cliënt. Dus die mag ook nee zeggen. Ik zou het schandalig vinden. Voor iedereen is het warm. Voor iedereen was het een minder Prettige dag. Vooral die oudjes hebben er last van.

Share This Page