Hoi allemaal, Ik vraag me af hoe jullie je kleine in bad doen! Wij hebben een superkleine badkamer en dus staat het badje op de standaard in de babykamer. Maar ons kereltje is al behoorlijk groot en ik vind het in bad doen echt heel lastig. Hij trappelt het water over de rand en ik kan hem bijna niet in bedwang houden. Hij zet zich ook met z'n voeten af en dan kan ik niet altijd voorkomen dat hij z'n hoofd stoot... Ik heb ook snel een zere rug. Iemand tips? Groetjes!
http://www.bedenbox.nl/verzorging-badzi ... 3godGHoWFA Bad zitje gebruiken, badje van zijn standaart afhalen en op de grond zetten en er zelf naast gaan zitten zo hebben wij soms wel 30 tot 50 minuten plezier in bad. Samen onder de douche gaan is trouwens ook erg fijn!
ik had 2 beebs en vond het behoorlijk irritant dat in bad doen wij deden het daarom gewoon zo papa met 1 zoon onder de douche en daarna mama met de andere zoon dus gewoon lekker onder de douche ermee als je dat onhandig vind aangezien je zelf ook nat bent van het douchen met afdrogen zou je vriend je ook kunnen helpen door de kleine aan te pakken en af te drogen zodat jij je ook kan afdrogen in het begin is het effe uitvogelen maar voor ons was het de beste manier ook omdat ik last van mijn rug kreeg enz
Hoi MacG, Hier gaan de jongens in bad in de douche. De standaard met badje zetten we in de douche(cabine), zo kunnen ze lekker spetteren en wordt de babykamer niet nat. Bovendien zitten ze in een badzitje (te koop bij bijv. Prenatal). Zo hoef je je kindje niet de hele tijd vast te houden tijdens het badderen en heb je minder last van je rug. Succes!
het zal bij jullie met een superkleine badkamer geen optie zijn (want je zal wel geen ligbad hebben dus...), maar ik heb veeeeel minder last van mijn rug als ik het badje met standaard en al in de badkuip zet, want dan staat het allemaal net iets hoger en dus comfortabeler. Bijkomend voordeel is dat alles wat spettert meteen wegloopt via de gewone badafvoer. Verder inderdaad gewoon lekker samen douchen (enige nadeel is inzepen, dat durfde ik dan niet vanwege het glibbergevaar) of het badje in de douche zetten.
bedankt voor de tips! Ik heb net zo'n badzitje gekocht, maar ik had er meer van verwacht! Hij past er ook best wel moeilijk in, vind ik (hij draagt nu maat 62-68). Ik denk dat ik de volgende badder-sessie het badje inderdaad maar in de douchbak zet. Geen natte boel in de babykamer en ik kan er zelf bij gaan zitten. Douchen vind ik een beetje eng: ik ben bang dat ik hem laat vallen...
Heb ergens gelezen dat je onder de douche je beebje in een hydrofiel doek kan wikkelen, dan is ie niet zo glibberig!
Met maatja 62-68 zou hij er toch nog wel in moeten passen, althans is het die van de link? Die gebruiken wij nog steeds en ze zit al in maat 80
Of zet een handdoek op je benen en maak dat eerst goed nat. en dan lekker op je schoot nemen dat doe ik ook en gaat hellemaal goed.
Ons kereltje vind het bad echt verschrikkelijk en gaat liever in de tummy tub, of ik ga in het bad zitten en dan douche ik hem in bad. Dan kan hij niet weg glibberen en ik vind het ook heel gezellig, hij lekker tegen me aan, het warme water over ons heen. Hij ontspant dan gelijk helemaal!