Wanneer mocht jij na de keizersnee weer zwanger worden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dora, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

het staat me bij de dat mijn gynacoloog aangaf dat ik de 1e anderhalf jaar beter niet zwanger kon worden (reden keizersnee)

wat is jullie vertelt?

Ik wil nm dolgraag een 2e en kan eigenlijk al niet wachten ;)

2. gerianne

gerianne Niet meer actief

er word vertelt dat je ongeveer een jaar moet wachten zodat het litteken in je baarmoeder ook goed kan genezen

3. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Bij mij is gezegd minimaal een half jaar, liever een jaar. Ik vind anderhalf jaar wel erg lang hoor, zo lang zou ik echt niet kunnen wachten! :D

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Tegen mij zeiden ze een jaar zodat je baarmoeder volledig kan helen...
    anders gewoon even naar je vk bellen toch?

5. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hier werd ook gezegd een jaar minimaal.. ;)

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    tegen mij is verteld minimaal een half jaar.
    Ik ben voor het jaar zwanger geworden en natuurlijk ben ik wel af en toe onzeker over het litteken, en de gyn gaf ook wel toe dat langer wachten wel beter is voor het litteken. Maar het kan nu wel gewoon goed gaan, ik hoef ook niet perse een tweede keizersnede.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb ook te horen gekregen dat ik beter minimaal een jaar moest wachten met opnieuw zwanger worden. Je baarmoeder heeft namelijk echt wel een tijdje nodig om goed te herstellen ook al ziet het er van de buitenkant prima uit.

Wij wachten sowieso tot Louise ongeveer 3/3,5 is met proberen voor een tweede kindje dus heb er ook nooit zo bij stilgestaan.

8. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Mij is toen ook verteld dat het verstandig is om 1 jaar te wachten.

9. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Mij werd verteld dat het het beste is zeker 6 maanden te wachten (en ik was met 7 maanden weer zwanger).
    Misschien verschilt het ook per persoon?!?!?

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Tegen mij werd ook een jaar gezegd,
    Ben 2x door de anticonceptie zwanger geworden en deze zwangerschap was gepland 11 maanden na de keizersnede

11. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier werd gezegd een half jaar, maar een jaar lijkt mij gevoelsmatig ook beter. Wat al eerder werd genoemd: van buiten ziet je baarmoeder er misschien wel hersteld uit, maar het blijft natuurlijk een buikoperatie. Helen, dus.

12. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Bij mij werd ook gezegd een jaar.
    Ik was na 11 maanden weer zwanger.

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    bij mij is er eigelijk niks gezegd.
    ik was na een half jaar precies weer zwanger en gewoon bevallen daarna.

14. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn gyn zei minimaal een half jaar maar dat een jaar beter was.

Hoe langer je baarmoeder de kans heeft gehad om goed te helen hoe kleiner de kans is op complicaties bij de volgende bevalling, zoals scheuren van de baarmoeder etc.

15. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Tegen mij hebben ze gezegd een half jaar. Maar ik heb op die termijn geen plannen, dus ;)

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.880
    113
    Bij mij hebben ze een half jaar gezegd, maar zou persoonlijk idd ook echt een jaar wachten, heb af en toe met strakke broeken ed nog best last van het litteken.

17. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Mij is ook geadviseerd een jaar te wachten. Ik kan ook haast niet wachten. Ik vind het zo heerlijk om moeder te zijn. Mijn gevoel zegt zwanger worden en mijn verstand zegt dat ik nog niet eens hersteld ben van deze keizersnede en dus nog ff moet wachten. Ik hoop echt dat ik van de volgende gewoon mag bevallen. Ben ook ontzettend bang voor complicaties, zoals niet meer zwanger kunnen worden door eventuele verklevingen, litteken dat scheurt, etc.

18. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Ik heb nog even gebeld en nu ik zo'n bijna 9 mnd voorbij ben mag het weer... want als het kindje weer gewicht zou hebben ben ik dik over het jaar heen.. nou is er nog geen sprake van maarja ik ben wel heel erg bezig in mijn gedachten met van 'ooh ik wil nog een kindje' raar he, want toen ik bevallen was dacht ik DIT NOOIT MEER :)

Deel Deze Pagina