Wanneer mochten jullie zwanger worden naar operatie van BBZ?

Discussie in 'Miskraam' gestart door meid22, 25 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer mochten jullie zwanger worden naar operatie van BBZ?

1. Na 1 maand

2. Na 2 maanden

3. Na 3 maanden

4. Na 4 maanden

5. Na 5 maanden

6. Na 6 maanden

7. Na 1 jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. meid22

meid22 Actief lid

14 feb 2007
    105
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik ben benieuwd wat de gynacoloog zeiden tegen jullie over wanneer jullie zwanger mochten worden naar bbz. Het zit namelijk zo, ik heb eind april een bbz gehad en mijn eierstok is toen verwijderd. Na 6 weken op controle geweest en ik mocht meteen weer zwanger worden. Vanochtend bij de dokter geweest, omdat ik misschien een mk heb. Dokter vroeg als ik nu wel zwanger mocht worden, omdat hij erover had dat je na een jaar pas zwanger mocht worden. Hij gaf ook aan dat als de gynacoloog zegt dat ik nu zwanger mocht zijn dat misschien andere situatie is. Ik hoor wel vaker verschillende reacties over wanneer je zwanger mag worden vandaar deze poll. Zodat er meer duidelijkheid komt. Hopelijk komen er veel reacties.

Groetjes,
    Meid22

2. Illy

Illy Lid

22 feb 2007
    93
    0
    0
    Hoi Meid 22,

Ik kreeg na 4 weken groen licht en ik was meteen weer zwanger en alles gaat goed! Ik zou niet weten waarom je nog een jaar moet wachten.

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hey!

ik moest na mijn bbz de eerste ongi afwachten en toen er weer voor gaan. Hij heeft wel verteld dat het wel een jaar kan duren voordat de andere eileider de functie gaat overnemen. Maar een jaar wachten pfff daar wordt je toch ook niet gelukkiger van!

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het ligt er denk ik maar net aan wat voor behandelingen je hebt gehad. Als ik alleen de operatie zou hebben gehad, had ik moeten wachten tot mijn volgende ongesteldheid en had ik daarna weer mogen beginnen. Maar omdat ik ook een chemokuurbehandeling heb gehad is het allemaal nog onduidelijk. Wij wachten nog op groen licht en duidelijkheid dus...

Groetjes,
    Josien

5. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hoi meid

Ik mocht pas na 3 maanden zwanger worden omdat ik een grote buikwond had. Ik mag/kan niet laprascopisch geopereerd worden dus hebben ze het litteken van de keizersnede gebruikt. Ik mocht niet eerder zwanger worden omdat mijn lichaam moest aansterken, het had niet met de baarmoeder en hormonen te maken maar puur op mijn lichaam.

groetjes
    conny

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik mocht pas na een jaar weer gaan beginnen met behandelen. Bij mij is de zwangerschap met chemoinjecties afgebroken, en die stoffen zijn schadelijk voor je kindje als je te snel zwanger wordt. Zo is het ons verteld.

Elvira

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Vreemd hè Viertje...

Bij mij gaan ze nu gewoon beginnen met een nieuwe IUI. Mijn gyn zegt dat dat gewoon mag, ondanks dat ik ook methotrexaatinjecties heb gehad. Alleen bij een zogenaamde mola-zwangerschap zou het niet mogen.

Dus wij gaan nu weer van start... hoop er het beste van.

Groetjes,
    Josien

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    hoi josien,

Ik heb mtx (methotrexaat) injecties gehad ivm de ziekte van crohn en kreeg toen ook te horen dat ik zeker een half jaar na de laatste injectie niet zwanger mocht raken. Dit is al 5 jaar geleden dus misschien zijn ze er nu achter gekomen dat het niet veel kwaad kan en dat het wel mag.

groetjes
    conny

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou weet je... ik vind het wel moeilijk. Overal op internet staat dat het niet mag (tenminste eerste drie maanden wordt daarover gesproken), maar mijn gynaecoloog beweert pertinent iets anders.

Nou ja, dat is ook moeilijk. Want wij willen niets liever dan beginnen. Maar ja... die berichten maken je ook wel nerveus. Maar ik vertrouw maar op mijn dokter. Die zal het wel weten denk ik dan.

Liefs,
    Josien

10. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    josien dat lijkt mij ook, als de arts het zegt dan zal het wel goed zijn. Kan me niet voorstellen dat hij het risico zou nemen.
    Heel veel succes en hopen dat je snel een mooie zwanger banner mag plaatsen.

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi,

@Josien,
    Ik weet niet beter dan 1 jaar. Van die bbz bij mij hebben ze gedacht, dat het in combinatie was met een persisterende trofoblast. Ik ga er ook vanuit dat ze weten wat ze doen. Ik bedoel zij hebben er voor geleerd, en wij hebben er netjes naar geluisterd.

@Conny bij jou toch ook een half jaar.

Ik heb geen idee meiden. Ik ga er maar vanuit dat we het juiste hebben gedaan.

Liefs,
    Vier

12. Illy

Illy Lid

22 feb 2007
    93
    0
    0
    Meiden, ik ben meteen daarna weer zwanger geworden. Bij mij was er ook de rechter eileider verwijderd. Kijk naar mijn banner, alles gaat goed. Ook de gynaecoloog zei tegen mij dat ze niet voor niets na 1 cyclus weer groen licht geven!

Succes allemaal!

13. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    klopt Illy,

maar de andere meiden hebben medicijnen gekregen tegen de bbz en meid heeft een andere operatie gehad. Bij ons zijn er een paar kleine sneetjes gemaakt en bij meid is er 1 grote snee gemaakt. Ik denk dat het daarom verschilt bij hun en ons.

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dat is volgens mij die mola-zwangerschap waar mijn gyn het over had. Daar duurde het ook langer mee zei mijn gyn. Een jaar had ze het over, maar dat zou dus ook kloppen met jouw verhaal.

Connie, jij hebt MTX gehad niet voor een BBZ dus? Misschien dat daar ook nog verschil in zit... (dosering, lengte van de kuur)

Nou ja, ik ga me maar niet zenuwachtig maken. :(

Groetjes,
    Josien

15. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Klopt de mtx heb ik 5 jaar geleden gehad voor de ziekte van crohn. Bij de bbz heb ik een operatie gehad net als een keizersnede (ze hebben ook het litteken van de keizersnede gebruikt). Ik heb zo veel operaties aan mijn buik gehad dat laparoscopie bij mij niet kan. Ik denk inderdaad net wat pluys zei dat ik daarom ook niet binnen een half jaar zwanger mocht raken.

16. meid22

meid22 Actief lid

14 feb 2007
    105
    0
    0
    Hallo allemaal,

Toch even berichtje namens de poll die ik ben gestart. Ik geloof het zelf nog amper. Ben helemaal in de war. Maar heb 10 minuten geleden een test gedaan en ik ben ZWANGER. Gelijk positief. Bedankt voor jullie berichtjes. Hopelijk mag alles goed gaan.

Groetjes,
    meid22

17. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Wauw gefeliciteerd, onwijs gaaf.
    Zo zie je maar hoe snel het nog kan gaan.

knuffel
    conny

18. evi 1981

evi 1981 Actief lid

20 nov 2007
    182
    0
    0
    omg nijmegen
    tegen mij is gezegt door de gyn.
    dat ik 4 maanden moet wachten ..
    of ik moet eigenlijk 4x ongestelt zijn geweest.
    dus ik hoop echt dat mijn ongi snel komt want dan kan ik gaan tellen...
    groetjes evi

19. evi 1981

evi 1981 Actief lid

20 nov 2007
    182
    0
    0
    omg nijmegen
    enne meid22 van harte gefeliciteert....
    x evi

20. pluys

pluys Fanatiek lid