Zwanger naar Disneyland Parijs

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mbol, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbol

mbol Actief lid

15 nov 2008
    120
    0
    0
    Oss
    Hoi, hoi,

Wij gaan morgen naar Disneyland Parijs (was allemaal al geboekt en betaald voordat ik zwanger was) en nu heb ik een vraagje waarmee jullie mij hopelijk kunnen helpen.
    Uiteraard is het logisch dat ik niet in de achtbanen en dergelijken ga maar er stond mij van de vorige keer ook iets van bij dat bij de "Pirates of the Caribbean" ook een bord hing met "afgeraden voor zwangere vrouwen". Terwijl dit in mijn optiek toch een veredelde Fata Morgana is!
    Dit lijkt mijn enerzijds lichtelijk overdreven :rolleyes: maar anderzijds wil ik natuurlijk ook geen risico lopen.

Hebben jullie hier ervaring mee? Alvast bedankt!

Liefs!

2. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ik ben zelf heel voorzichtig ik zou echt nergens in gaan :oops:
    maar ja dat is pp verschillend natuurlijk

3. Hier een ervaren Disneylandganger, ook tijdens de zwangerschap. Pirates kan je rustig in, heeft 2 afdalingen, maar die zijn niet heftig. Ik ben er zelfs nog in geweest toen ik 20 weken zwanger was. (was de laatste x dat we zijn geweest, anders was ik er misschien nog wel vaker in geweest). Andere attracties die ik je kan aanraden zijn Sneeuwwitje, Pinnokio, Peter Pan, Phantom Manor (mijn favoriet!) en verder de vele shows kijken, geniet vooral van het 15 jaar feest, is een van de laatste keren dat het nog kan. Op tijd een plaatsje zoeken voor de parade, bij een lantaarnpaal gaan staan, heb je geen last van mensen die er perse langs moeten. En maak heel veel foto's/video's!

Ik kan niet wachten tot we weer een keertje gaan, in mei een proefrondje efteling met de kleine en als dat goed gaat zitten we in juni weer in Disneyland! Ik wens je iig heel veel plezier!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ga over 3 weken, echt helemaal te gek! ga idd alleen de achtbanen niet doen en pirates wel.

het enige waar ik geen rekening mee had gehouden waren mijn bekken.. ik heb flink klachten gekregen en er gaat een rolstoel mee naar disney.

daar baal ik eerlijk gezegd wel van.

5. Niet van balen, gewoon genieten, zorg ervoor dat je in city hall een gehandicaptencard kan krijgen, heeft heel veel voordelen. Zoals mooie plaatsjes bij de parade, niet in wachtrijen te hoeven staan ed. Dat scheelt een hele hoop voor je bekken.

Rolstoelen kun je daar trouwens ook huren, kost €7,50 per dag. Scheelt weer een hoop bagage in de auto.

6. Zo te lezen ken je dus wel attracties in de zin hoe die gaan enz.
    Denk dat het ook te maken heb met bv dingen die je niet kent, en bv je bij kan schrikken of iets, als je niet weet wat er kan gebeuren.
    Als je bv last heb van je bloeddruk, kan je sommige dingen beter niet doen, maar ik denk zolang er niet te veel gekke dingen gebeuren net als bv flinke afdalingen ofzo, en je er gewoon met je buik inpast, veel dingen wel kunnen.

tis natuurlijk een algemeen bord, in die zin algemeen genomen voor de zwangeren, de een kan beter tegen het onbekende als het andere.

Zo bv de villa volta, buiten het feit dat je evt. met je buik er niet tussen kan, zie ik geen gevaar.

7. Marieke1983

ja genieten ga ik zeker wel!

we nemen wel zelf de rolstoel mee, we slapen in davy crocket en van het parkeerterrein naar main street (waar je de rolstoel kunt krijgen) is echt een eind lopen.

moet alleen nog uitzoeken met hoeveel mensen je gebruik mag maken van zo'n kaart, we gaan met zijn zessen namelijk ;)

aan de ts: niet te druk maken dus, je mist wel jammer genoeg de nieuwe achtbaan van nemo ;) en andere achtbanen, maar 2x omlaag suizen met een boot kan best denk ik.

8. Marieke1983

villa volta hebben ze in disney niet ;)

9. Dat weet ik maar bedoel daar staat ook zo'n bord over zwangere vrouwen.

10. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    das wel heel toevallig ik ga morgen ook naar disney en ik vroeg me af waar ik in mocht echt toevallig!nou misschien kom ik je nog tegen ha ha ha

11. Nee, dat is idd een eind lopen, dan is het idd handiger om zelf 1 mee te nemen.

Volgens mij mag je maximaal 3 begeleiders meenemen op de kaart, voor de attracties. Maar je kunt het beste ff met Disney zelf bellen, zij kunnen ook aangeven hoe je het makkelijkste de kaart kunt aanvragen. Zorg er wel voor dat je een briefje (engelstalig) van je huisarts/verloskundige bij je hebt waarin staat dat je door bekkenproblemen niet lang kunt staan.

Ohh, ik ben echt jaloers op jullie, ik wil zelf ook weer zo graag, ons abbo is tot 16 juni geldig, maar moet eerst maar eens wachten tot dit kleintje eruit is...

12. Marieke1983

je hebt een abo? nu ben ik jaloers haha! maar die komt bij ons ook nog wel...

en bedankt voor de tips!

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik zou wel gaan, maar nergens in gaan

14. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ik ben in december 2002 naar disneyland geweest en was toen 20 weken zwanger ongeveer (maar nog geen echte buik). Ben nergens in geweest omdat overal bij staat dat je als zwangere moet oppassen en ik had me niet laten informeren door mijn arts dus durfde niks (maar wilde wel :()
    Achteraf aan mijn gyn gevraagd en die zei, als je je goed voelt had je gewoon moeten gaan in wat je wilde, had geen kwaad gekund en je buik had je nog geen last van, ik balen dus want ik wilde wel...
    Mijn advies dus, doe wat goed voelt en wat je zelf aan durft, je baby zit goed ingepakt en veilig, het gaat meer om hoe jij je voelt.

Veel plezier!

15. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Ik las laatst toevallig iets over achtbanen en zwangerschap.. Dat het geen kwaad kon, alleen zolang je nog geen buik hebt.. Het heeft te maken met de beugels en dergelijke waar je in vast zit, die zijn niet op maat gemaakt voor zwangere vrouwen met een bolle buik ofsow..

Ikzlf eerlijk gezegd zou dan alsnog niet, ookal had ik nog geen buik, ook niet in de achtbaan gaan.. Maar zou wel gewoon gezellig naar een pretpark gaan als dat al gepland was..

16. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik ben in september naar Disney geweest en was toen 9 weken zwanger ongeveer. Ik ben ook niet in de achtbanen geweest, wilde het risico niet lopen. Maar dat moet je echt voor jezelf beslissen. Wel gewoon in Pirates geweest, dat was niet erg.

17. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik ben ook naar disney geweest toen ik ong 11 weken zwanger was 2 jaar geleden en toen ben ik in de pirates geweest en idd ook in sneeuwitje enz.. de kinderatracties en in buzz lightyear enne in its as small world.En de shows idd en in walt disney studio's kan je ook in de shows en in de trein en in ben ook nog in armageddon gegaan.

En idd alleen niet in de achtbanen enzo.

18. mbol

mbol Actief lid

15 nov 2008
    120
    0
    0
    Oss
    Allemaal bedankt voor de antwoorden! Ga gewoon genieten en wel in Pirates maar niet in de achtbanen. Komt helemaal goed!

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Veel plezier!

Ik was 10 weken zwanger en met 26 weken zwangerschap ben ik weer geweest. Met 10 weken zwangerschap was de vlos heel verbaasd toen ik vroeg of ik in bepaalde dingen niet in mocht vanwege die bordjes.
    Natuurlijk moet je uitkijken voor de beugels als je eenmaal een buik krijgt, maar verder zijn die bordjes veelal om zichzelf in te dekken om schadeclaims te voorkomen.

Overigens vond ik het met 26 weken erg zwaar en niet zo heel leuk meer moet ik bekennen ;) . Best veel pijn gehad en weinig attracties kunnen doen. Peter Pan en Sneeuwwitje zijn nou niet de meest boeiende attracties ;) , wel hebben we veel in Buzz gezeten :)

20. @Athina, dat had ik ook toen ik met 20 weken ging. Op een gegeven moment heb je dan al die 'niet zo spannende' attracties wel gezien. Het grote voordeel was dat we er met Halloween waren, maar ik vond het toen heel vermoeiend. Vandaar ook onze keuze om niet meer te gaan tijdens de zwangerschap. Anders waren we sowieso in december/januari nog geweest tijdens de kerstperiode.

Nu kan ik niet wachten om over een maand of 2 met de kleine op de foto te gaan met mickey! Maar meiden die gaan, geniet ervan en als je twijfelt, niet de attractie ingaan, als je je er niet lekker bij voelt. Achtbanen heb ik ook links laten liggen en dat vond ik wel moeilijk, want ik ben echt een achtbaanfreak met als favorieten Rock'n'rollercoaster en Big Thunder Mountain.

Deel Deze Pagina