Wanneer moet ik beginnen met kopen van de babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Eefke94, 21 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke94

    Eefke94 Lid

    15 nov 2017
    17
    5
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Ik ben nu bijna 13 weken zwanger en heb een dilemma. Is het nog te vroeg om al grote aankopen te doen voor de baby? Wanneer begonnen jullie met de eerste dingen te kopen?
    Veel vriendinnen van mij hebben gewacht tot 20 weken, maar ik kan eigenlijk niet meer wachten.
    Wat raden jullie aan dat ik als eerste aanschaf?

    Groetjes,

    Eef
     
  2. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Gewoon lekker gaan shoppen! Als je t een beetje verspreid kost t je ook niet meteen enorm veel.
    Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap, en veel plezier met shoppen!
     
    Eefke94 en Prettykitty vinden dit leuk.
  3. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Gewoon doen wanneer jij je daar goed bij voelt. Wij hebben het bij zoon echt pas in de laatste paar weken gedaan (tussendoor wel wat kleine dingetjes als een lief setje kleertjes of een knuffel ofzo) omdat het voor ons toen pas goed voelde.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap! :)
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij 12 weken gingen wij lekker shoppen! Laat je niet teveel leiden door wat anderen doen, maar doe waar jij je goed bij voelt!
     
    Wasabi en Eefke94 vinden dit leuk.
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Wij gingen ook al heel vroeg shoppen. Nog voor de geslachtsbepaling (deze was met ruim 16 weken)

    Ik heb toen een aantal grijze/zilveren/mintgroene items gekocht. En dingen zoals flessenborstel, melkpoedertoren etc. Dingen die je hoe dan ook nodig hebt, en waarvan de kleur niets uitmaakt.

    Wij konden echt niet langer wachten, en konden ons geluk niet op! :D

    Oja ik had toen zelfs wat setjes kleding besteld. Wit en zwart.. ik voelde dat het een jongen zou zijn... En dat was ook zo! :D
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.677
    32.520
    113
    Ik kon alledrie de keren mijzelf niet inhouden en ben met 12 weken lekker gaan shoppen!
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  7. Melief

    Melief Niet meer actief

    Bij mijn dochter had ik met 12 weken het kamertje al in huis en met 16 de wagen (beide Mp) met 20 weken hing haar kast al vol en hadden we alle hydrofielen ed al :oops:

    Het enige wat ik tot nu toe heb gekocht is 1 boxpakje, denk steeds tijd genoeg haha.
    En moet eerst alles van dochter verkopen en daar zie ik tegen op, want alles meisjesachtig gekocht :p
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  8. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Echt grote aankopen pas na de 20 weken echo gekocht, zodat we wisten dat het goed zat. Van dichtbij meegemaakt dat mensen kamertje enzo moesten afzeggen omdat ze al besteld hadden en toen het kindje niet levensvatbaar bleek.

    Maar kleine spulletjes en wat kleertjes enzo hadden we al wel voor die 20 weken echo..
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  9. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Doen wat goed voelt! Als jij wil shoppen, lekker doen.

    Deze zwangerschap alleen nog kleine dingetjes gekocht, rest komt pas als ik voor m'n gevoel in een goede termijn zit.
    Vorige zwangerschap al wel redelijk wat aangeschaft, nu heel hard hopen dat we het voor deze spruit kunnen gebruiken... Heb overigens nooit spijt gehad van de aanschaf, altijd de hoop gehouden het voor haar broertje of zusje te kunnen gaan gebruiken.
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  10. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik zou nu al beginnen met aankopen hoor! Gewoon verspreiden, dan heb je de laatste 2, 3 maanden ook niet alle uitgaven tegelijk. Ik begon zelf rond de 13 weken met aankopen zoals maxi cosi en na 16 weken hebben wij de babykamer en kinderkamer gekocht. Ben nu 24,5 week en ik heb bijna alles al op wat kleine dingentjes na zoals de babyfoon en een badset. Heerlijk dat ik me er geen zorgen meer over hoef te maken!
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  11. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dikke knuffel! Ik hoop heel hard met je mee dat je alles over een paar maanden in gebruik hebt voor je kleine. ♡
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  12. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik koop pas iets vanaf het moment dat het kindje levensvatbaar is en een goede kans heeft, niet eerder dan 28wk. Gezien de verloren kindjes lijkt me niks erger dan thuis komen uit t zkh zónder kind en een huis vol met spullen
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  13. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.890
    3.301
    113
    Kinderwagens en autostoeltjes willen het eind van het jaar nog wel eens in de aanbieding zijn omdat er in het nieuwe jaar nieuwe kleuren zijn.
    Dat is wel handig om vast in de gaten te houden. Scheelt soms behoorlijk, alleen voor t kleurtje.
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  14. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Bij de oudste hadden we de babykamer met 6 weken al staan (kwamen hem tegen op mp) de rest beetje bij beetje gekocht.
    Bij de tweede heb ik niet veel hoeven kopen omdat ik een tweede jongen verwacht in ongeveer hetzelfde seizoen. Eerste pakje rond 25 weken gekocht en met 34 weken was alles klaar
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  15. Eefke94

    Eefke94 Lid

    15 nov 2017
    17
    5
    3
    Vrouw
    Dankjewel allemaal! Ik denk dat we nu langzaam beginnen met wat kleine aankopen en dan later als we het geslacht weten de grotere dingen :)
    Zijn er merken die jullie echt aanraden?
     
    toffepeer vindt dit leuk.
  16. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Baby's Only, Koeka, en Done by Deer vind ik erg leuke merken.
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  17. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Ik heb gewacht tot ik wist wat het geslacht was, want als het een meisje was geweest had ik ALLES roze gekocht hahaha. Volgens mij was dat rond de 16 weken ofzo.
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  18. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Dankjewel! Had ik gister ook echt ff nodig een knuffel :)
    Wat heb je zelf al een fijne termijn bereikt! Op naar de 37:thumup:
     
  19. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Ben zelf niet zo fan van dure merken. Zeker de kleine maten van kleertjes groeien ze zo uit. Daar heb ik vooral kleertjes van hema,h&m,wibra en c&a voor liggen. Ook vind ik de witte hydrofielen van de hema fijn.
    Kwa kinderwagens ben ik fan van bugaboo. Duur maar duurzaam en 2ehands ook goed te krijgen. Maar misschien vind je zelf iets anders fijn dus ik zou gaan testrijden in een winkel. Dat geld ook voor andere dingen. Veel dingen zijn persoonlijk, welke luiers, welke autostoel, kinderwagen of draagdoek/zak of beide ect. Dus kijk lekker rond en kies een beetje met je verstand want op veel babylijsten met musthaves staan dingen die je helemaal niet nodig zijn, luierspelden en navelbandjes en kruikzakken (hier gingen de kruiken in een hydrofiel luier) zijn daar een voorbeeld van. Veel shopplezier :)
     
    Eefke94 vindt dit leuk.
  20. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    wij weten dat we een slanke, lange baby krijgen, vooral lange benen. Die passen blijkbaar niet alle merken kleertjes goed, dus ik zou iniedergeval wachten met teveel kleertjes kopen tot je iets meer weet. Maar dat ben ik :p
     
    Zonnestralen, Eefke94 en Kwin vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina