Ik heb even een vraag. Sinds sept 2010 ben ik gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag voor ons eerste kindje willen gaan. Nu al een paar maanden verder nog steeds niks (ik weet dat dit heel normaal is en dat er zelfs mensen langer bezig zijn) toch baal ik elke maand weer als mijn menstruatie begint....... Nou zou ik willen weten wat jullie zouden doen met ovulatietesten, mijn cyclus is niet elke maand hetzelfde, wisselt steeds een paar dagen. Dit was 36-30-30-32-35-30, maar op welke dag in de cyclus kan ik het beste beginnen met testen en op welk tijdstip werkt het het beste. Zelf voel ik mijn eisprong ook niet dus weet ook niet op welke dagen het precies is allemaal...... Hoop dat er iemand is die me kan helpen.....
ten eerste: gefeliciteerd met jullie beslissing!!! en heeeel veel succes natuurlijk met zwanger worden!! mijn cyclus is gemiddeld 31 dagen (soms korter soms langer) en ik had meestal rond dag 15/16 mn ei sprong! en ik begon op dag 12/13 met mn ovutesten! het kan zijn dat je precies 14dagen voor je ongi een eisprong hebt maar dit kan ook eerder of later zijn (korte/lange lutale fase). je kunt voor jezelf eerst starten op dag 10 als je merkt dat dat geen zin heeft (geen streep) doe je op dag 12 nog een test als die nog niets laat zien of licht is dag 14 weer! totdat je een redelijk duidelijker streep hebt (nog geen positieve) en dan ga je elke dag testen! (smiddags is overigens t beste,...nou ja ,..iig NIET met je ochtend urine) en als je deze ronde geen gelukt hebt weet je dat je bijvoorbeeld pas vanaf dag 14/15 streepjes krijgt en kun je de nieuwe maand op dag 13/14 beginnen met testen!!! 1 tip,..gebruik niet die van de kruitvat!!!!!!!! ik hoop dat je hier wijzer uit bent geworden en ik wens je veel succes!!!!!! ps: mocht t nou niet gaan met 5a6mnd ovu testen,...dan kun je altijd eens een bezoekje aan de huisarts plannen!
Dankjewel voor je reactie! Dan ga ik dat maar eens proberen, zit nu op dag 8, dus a ik over twee dagen naar proberen. Toevallig was ik laatst bij de huisarts voor wat anders maar vroeg maar gelijk naar de cyclus en het aantal dagen was netje zei hij. Hoelang ben jij al bezig als ik vragen mag? Of ben je al zwanger?
zolang je cyclus regelmatig is,..is er niets aan de hand!!!! bij onregelmatig natuurlijk ook niet,..maar is wel lastiger uiteraard! wij zijn in mei 2008 gestopt met de pil en PAS in oktober 2009 naar de huisarts gegaan!! en eerlijk is eerlijk,..ik heb er spijt van dat ik zolang heb gewacht!!!! wij kwamen erachter dat we wel degelijk een "probleem" met zwangerworden hebben en zijn toen de medische molen ingestapt! eerst 6x een iui behandeling zonder resultaat en toen meteen door met ivf! en inmiddels ben ik nu 5wk zwanger van mn derde embryo terugplaatsing!!! al zijn we heel voorzichtig gezien mn lage HCG waarde!! maar ik blijf altijd positief vandaar mn banner morgen weer bloedprikken en ik geloof erin dat die gaat knallen en in december kan ik onze kleine voor het eerst na ruim 3,5jr vasthouden!!!
Wat fijn voor jullie dat jullie zwanger zijn! Duim voor jullie dat het goed blijft gaan!! Geniet ervan! En nogmaals bedankt voor je reactie!