baby 6mnd slaapt moeilijk in

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door spriet, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Met de oudste geen slaap problemen legde je weg, s`avonds nog een voeding en ze sliep weer verder.

Maar de tweede, slaapt zo moeilijk in, de laatste dagen is het alleen maar huilen huilen en huilen word er zo moedeloos van en heb zin een potje mee te janken.

Vanavond sliep ze 25minuten en toen was ze weer hysterisch wakker en vervolgens blijft ze maar huilen en huilen.
    Snachts komt ze voor minimaal 1 a 2 nacht voedingen maar slaapt ze nog steeds tussen ons in omdat ze moeilijk in slaap komt.

Tijd voor mezelf is er niet meer bij kan continu bij haar op de kamer zitten.

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Een vast ritueel heb je al?
    Zoals badje, flesje, verhaaltje/liedje en naar bed?

Verder hebben wij het heeel vroeg aangeleerd bij ons dochtertje want bij mijn zoontje zaten we met hetzelfde als jij nu hebt.

Dat hebben we uiteindelijk afgeleerd door toch door te bijten en de 5 min methode toe te passen. Het heeft ruim 2 weken geduurd toen en soms savonds van 20.00 tot 23.00 in de weer geweest maar daarna viel hij uiteindelijk zelf in slaap.
    Dit werd naarmate steeds korter en viel op een gegeven moment tijdens een verhaaltje in slaap.

3. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Wat hier goed helpt is: een kussensloop waar je op hebt geslapen, een knoop in maken en die geven aan je kindje.
    Mijn zoontje gebruikt het als knuffel en slaapt heel gemakkelijk in omdat hij waarschijnlijk mijn geur reukt. :)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tja, misschien is je kindje gewoon zoals het is en is het een kwestie van accepteren.

Onze lieve M was en is een hele moeilijke inslaper. Ik heb idd uren met haar in mijn armen gezeten, 's avonds en 's nachts. Heel erg vermoeiend, maar ook heel erg bijzonder. Ons intieme momentje. Zo probeerde ik het maar te zien, hoewel ik vaak ook knikkebollend in de stoel zat :D. Na het eerste jaar ging het beter, toen zijn we ook de 'melkbar' dicht gaan doen 's nachts (M at heel goed haar 'gewone' eten).

T sliep vrijwel probleemloos in, maar ook hij had zn mindere momenten: idd rond 6 maanden en tussen 8-13 maanden (verlatingsangst en af en aan ziek geweest).

M is nog steeds moeilijk, kan de dag en ons (vooral mij) niet loslaten. Een duidelijk ritueel helpt haar wel.

T is heel heel makkelijk. Ook hij heeft zn ritueel, maar ligt vervolgens nog lekker te kletsen in zn bedje.

Succes!

5. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Ons dochtertje is nu 6.5 maand, slaapt erg slecht in. Maar wordt af en toe ook krijsend wakker.

Wat hier redelijk werkt; douchen, afdrogen, aankleden, naar beneden, mama fles maken papa slaapzak aan doen... Nog ff met papa knuffelen, flesje en dan op bed.
    Wij hebben een chicco slaapmaantje, met geluid en licht. Als ze ECHT niet wil slapen proberen we een speen, als dat niet werkt krijg ze een paar slokjes halfvolle vanille yoghurt. Dat is twee teugen en mevrouw slaapt..

Ik denk dat het een fase is....

Mylène sliep al vrij snel door, en dit is voor ons dus ook vreemd en enorm vermoeiend. Ze komt 's nachts namelijk elk uur, als ze dat red! Ik leg haar lekker tussen ons in als ze krijsend wakker wordt. Ze zijn maar zo kort klein, vind het aan de ene kant ook wel fijn hoor! Papa kan haar ook niet troosten, het MOET mama zijn...

Succes!!

Deel Deze Pagina