Verlegen, onzeker bij nieuwe dingen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wjls, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wjls

wjls Lid

20 sep 2014
    54
    24
    8
    Mijn zoontje is nu ruim 5,5 jaar. Hij zit in groep 2. Dat gaat op zich heel goed, maar gisteren rapportgesprek gehad. De juf vindt dat hij veel moeite heeft met nieuwe dingen, onzeker is en erg zijn veiligheid opzoekt. Hij moet overgehaald worden om moeilijke taakjes te doen etc. Speelt ook bijna alleen maar met kinderen uit groep 1.
    Dit herkennen wij thuis ook heel erg. Hij moet altijd over een drempel heen om iets nieuws te doen. Als hij het dan eenmaal kent, vindt hij het geweldig. Maar het kost soms echt heel veel moeite (bv met skiën letterlijk een piste afsleuren, om het 2x later super gaaf te vinden).
    De juf had het over faalangst en dacht nu dat een sociale vaardigheidstraining misschien zinvol is. Alleen als ik lees voor welke doelgroep dit is, vind ik ditniet perse passend voor een wat introverte jongen die moeite heeft met nieuwe dingen.
    Wat denken jullie, is er iets wat beter bij hem zou passen?

Moet er wel bijzeggen dat hij al enorme sprongen gemaakt heeft sinds hij op school zit, maar ikben bang dat hij er in groep 3 echt hinder van gaat ondervinden.

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi, ons zoontje van net 4 heeft dit ook een beetje....zit net op school en wilde de eerste keer dat ze gingen gymen niet meedoen, niet in zijn onderbroek etc etc. Ik zei: ga maar gewoon mee en dan ga je eerst maar kijken...nou toen ie er was wist hij niet hoe snel hij zijn schoenen uit moest doen....nu is het geen probleem op gymdagen...maar goed die van mij is nog maar 4.

Ik heb vanochtend met iemand van het CB gepraat over ons zoontje, omdat hij wat onhandig is in zijn contact met andere kinderen omdat hij een beetje onzeker is en zo...en zij kwam met Integratieve Kindertherapie. Misschien moet je het even googelen....iemand gaat dan een op een aan de slag met je kind. Maar ik weet niet zeker of dat wel passend is. Anders kan je het altijd even voorleggen bij de huisarts, die weet er wel raad mee.

Veel succes, Charlie

Deel Deze Pagina