Wordt ww aangepast na herberekening uurloon?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MamaSaaf, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Hallo,

Mijn contract loopt binnenkort af dus ik ga een ww aanvraag doen.

Echter een probleem. Hier op het werk is het e.e.a. mis gegaan met ons loon. We zijn afgelopen jaar uitbetaald zonder een jaarlijkse verhoging. Ze zijn nu bezig met een herberekening en dat kan nog even duren. Als ik een ww aanvraag doe word dit gebaseerd op het loon wat ik nu verdien. Maar mijn loon van nu klopt niet. Dat moet hoger zijn. Maar dat krijgen we pas volgend jaar met terugwerkende kracht. Hoe zit dat nu met mijn ww? Krijg ik daar dan ook een herberekening van als mijn nieuwe uurloon bekend is? Het scheelt wel natuurlijk.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en anders hoor ik het wel.

Alvast bedankt.

MamaSaaf

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MamaSaaf,

Ik begrijp dat je graag wilt weten of je een herberekening krijgt als je nieuwe uurloon bekend is.

Bij de berekening van het dagloon voor de WW-uitkering gaan wij uit van het loon dat je verdiende in het jaar voorafgaand aan je werkloosheid. Het is belangrijk dat dit loon juist wordt vastgesteld. Jouw werkgever is verantwoordelijk voor het goed doorgeven van de gegevens. Ik adviseer je om je werkgever te vragen de correcte loongegevens te verstrekken voordat je de WW aanvraagt. Op die manier kan het dagloon van de WW-uitkering juist worden vastgesteld.

Wordt de WW-uitkering toch vastgesteld aan de hand van onjuiste loongegevens dan vragen wij jou of je werkgever mogelijk alsnog om de juiste gegevens. We kunnen dan controleren of het dagloon juist is vastgesteld. Zo nodig zullen wij de uitkering dan met terugwerkende kracht aanpassen.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariƫlle
    UWV Webcare Team

3. MamaSaaf

MamaSaaf Actief lid

19 feb 2010
    141
    5
    18
    Nederland
    Hartelijk dank voor het reageren en uitleggen. Het is nu iig duidelijk hoe en wat.

Groetjes,

mamasaaf

Deel Deze Pagina