Eisprong overslaan?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Niennientje, Apr 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Hoi!
    Ik ben nu 1x ongesteld geweest sinds ik geen borstvoeding meer geef, dus ik weet nog niet hoe lang mijn cyclus is. De menstruatie was 23 maart en afgelopen donderdag vruchtbaarslijm gezien tot en met zaterdag. Daarna was het opeens weg. Eisprong kan niet geweest zijn want temperatuur is nog niet gestegen. Ik zit nu op dag 19. Kan de eisprong nog komen of slaat ie deze maand over? Ik vind het gek dat vruchtbaar slijm ineens weg is en baarmoedermond lijkt ook harder.

2. Niennientje

Oh het lijkt trouwens toch niet helemaal weg. Of kan dat nog sperma zijn van de avond ervoor? Hoe kan ik het verschil zien?
    Gekke vragen, maar ik zou graag weer wat inzicht in mijn cyclus willen.
    En is er altijd een temp daling voor dat ie stijgt?

3. jolein8

jolein8 Bekend lid

Jan 23, 2015
    569
    9
    18
    Er is niet altijd een daling bij de eisprong voordat er een stijging optreedt.
    Ik vind het ook moeilijk om verschil te zien tussen vruchtbaar slijm en sperma.
    Door bv kan je cyclus de komende tijd nog onregelmatig zijn. Dus als je eisprong nu niet was, kan hij nog komen.

Bij mij is het net zo als bij jou. Woe en do veel slijm.
    Zat minder. Gisteren en vandaag niks. Op de dag van de eisprong is het snel weg bij mij. Vrij/ zat een positieve ovulatietest. Maar vandaag nog steeds geen duidelijke stijging. Wel een lichte. Dus ik hoop dat hij morgen doorstijgt.
    Ik hoop bij jou ook.

4. Niennientje

Bedankt voor je reactie!
    Hopelijk weten we snel meer, succes ook voor jou :)

5. Mango393

Mango393 Bekend lid

May 4, 2015
    602
    101
    43
    Het kan wel dat de eisprong op zich laat wachten. Ik had een regelmatige cyclus en toen had ik mijn laatste menstruatie op 9 juni. Toen werd ik heel lang niet ongesteld en testte ik 5 augustus positief. Toen bleek dat ik nog geen 2 weken zwanger was. Dus mijn eisprong was veeel later dan normaal.

6. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ik kreeg mijn 1e menstruatie tijdens het geven van BV, maar het had telkens ongeveer 7-8 cycli nodig om weer gewoon regelmatig en 'iedere maand ongeveer hetzelfde' te worden. Daarvoor was het een beetje een rommeltje :), waarbij cyclus varieerde tussen 3-5 wkn.

Ik heb ook wel eens gehoord (maar weet eigenlijk niet of het waar is) dat bij het geven van BV de LF relatief wat korter duurt. Kan zijn dat dit ook weer in balans moet komen nu je gestopt bent.

Ik zou gewoon stug doorgaan met seks om de dag tot je de temperatuurstijging wel gevonden hebt ;). Dan weet je zeker dat je je kansen hebt benut, ha ha!

(ik weet niet hoe lang je al temperatuurt, het kan natuurlijk ook aan je 'techniek' liggen?)

7. Niennientje

Bedankt voor de reacties!
    Ik denk inderdaad dat mijn lichaam nu nog moet 'hertellen' van de bv.
    Fijn om te lezen dat het niet perse de zwangerschapskansen in de weg hoeft te staan.

Van die balans heb ik ook wel eens gehoord, maar volgens mij was mijn LF de vorige keer niet heel kort. 12 dagen dacht ik.
    Maar ik geloof zeker dat de balans weer moet komen en dat regelmaat misschien even op zich laat wachten.

Temparturen doe ik nog niet heel lang en soms is het moeilijk extract dezelfde tijd te tempen. Ik wordt namelijk soms eerder wakker, dan zit er een uur verschil in. Toch heb ik gemerkt dat het niet veel hoeft uit te maken, want ik kon de maand hiervoor duidelijk een temperatuur stijging zien tot mijn menstruatie.
    Ik ben nu ook begonnen met ovulatie testen, die ga ik de komende maanden maar gebruiken tot er weer regelmaat in zit.

Kansen benutten doen een zeker Haha. Laatste week wel elke dag omdat we zin hadden en ik de hele tijd dacht dat mijn eisprong kwam. Kan dat kwaad elke dag?

Share This Page