Kinderopvangtoeslag - vraag

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Bramka, Jan 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bramka

Bramka Lid

Dec 31, 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Hello,

Ik heb een vraag, misschien kunnen jullie me helpen? Het gaat om kinderopvangoeslag. Ik heb in verleden full-time gewerkt. Op did moment werk ik niet, maar ik ben werkzoekende en geregistreerd in CWI en UWV, ik ontvang de WW uitkering. Soms krijg ik een kort project, dan werk ik twee weken lang maar ik blijf geregistreerd als werkzoekende. Mijn uitkering is dan minder met wat ik verdien. Het probleem is dat ik geen officiele oppas heb. Ik zou graag willen weer een vaste oppas (of kdv) regelen (zoals ik dat HAD toen ik werkte) MAAR ik weet niet of ik op dit moment RECHT heb op kinderopvangtoeslag. In principe als je werkloos bent en geen reintegratietraject volgt (ik volg geen reintegratietraject en dat zou waarchijnlijk niet gebeuren aangezien dat ik 5 maanden zwanger ben) maar ik ben beschikbaar voor werk en ik zoek een vaste baan. Ik ben blij met deze tijdelijke contracten maar het wordt moelijk met de oppas.. en duur..
    Bovendien vind ik goed voor mijn dochter als ze een keer per week naar kdv gaat. Op dit moment heb ik haar ingeschreven naar peuterspeelzaal, maar dit begint pas in mei (kindje moet 2,5 jaar oud zijn) en de kosten (afgankelijk van inkomens) zijn veel hoger dan voor kdv (mits ik de kinderopvangtoeslag ontvang).
    Ik heb natuurlijk UWV gebeld en ze hebben gezegd dat iedereen die op 1 januari heeft gewerkt HEEFT recht op kinderopvangtoeslag, maar zij kon mij geen antwoord geven in mijn specifieke situatie. Ik BEN in WW en volg geen reintegratietraject MAAR ik HEB dus laatste 2 weken gewerkt (contract via uitzendbureau). Ik zit dus in twee groepen tegelijk - een heeft GEEN recht op kinderopvangtoeslag en de andere WEL.

Als iemand een idee heeft dan hoor ik graag :D en alvast bedankt

2. Bramka

Bramka Lid

Dec 31, 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Ik zie dat niemand weet de antwoord. Of was ik niet duidelijk met uitleggen?

Ik heb toch zelf uitgezocht en het blijkt dat iedereen die tenminste een uur heeft gewerkt in 2007 heeft recht op kinderopvangtoeslag. De ministerie communiceert deze regeling niet want ze vrezen dat te veel mensen zouden misbruik van maken. Deze regeling is geldig alleen in 2007, in 2008 zijn ze van plan om dit te veranderen. Het was moeilijk om achter te komen maar goed om te weten, denk ik. En ik heb andere formulier nodig, ze sturen dit per post, want het formulier op internet ziet deze regeling NIET (fout in systeem).

Share This Page