Ik heb een discussie met de gemeente over een betaling. Wij moet sinds kort aan de gemeente betalen omdat de ex van mijn man in de bijstand zit en wij geen alimentatie betalen. Nu kregen we begin maart van hun een brief met een bedrag wat we per 1 maart maandelijks moeten gaan betalen. Nu kregen we gisteren een aanmaning omdat we de betaling van maart nog niet hadden gedaan op 26 maart. Ik ben van mening dat als er staat per 1 maart maandelijks dat het dan niet uit maakt op welke dag van de maand als het maar elke maand wordt betaald waardoor we nog niet te laat waren met betalen. Volgens de gemeente betekend het elke maand op de 1e van de maand. Wat denken jullie moet het op de 1e of zou dat niet uit moeten maken.
Ze hadden het beter kunnen specificeren, maar als ze zeggen dat het op de eerste moet dan klopt dat. Zij sturen de rekening en zij maken de regels.
Ik had het dan ook voor 1 maart betaald. Al snap ik wel wat je bedoeld hoor. Het staat wat vaag aangegeven.
Per 1 maart betekend inderdaad op de 1e van de maand. Wel wat krom dat ze de brief dan begin maart pas versturen maar ok...
Ik denk dat het op de eerste had gemoeten. Beetje jammer dat zij laat waren met de brief te versturen.
Volgens mij ook 1e van de maand. Maar ik snap jullie verwarring. Ze zouden het duidelijker moeten neerzetten.
Omdat de brief inderdaad pas ergens rond 10 maart kwam had ik zoiets van ik wacht op het loon want ik had niet op dit bedrag gerekend. Loon komt de 26e en toen heb ik het meteen overgemaakt.
Ik vrees dat je dan april nu ook al over moet maken.....anders krijg je daar weer een aanmaning voor! Per de 1e van de maand is inderdaad voor of op de 1e van die maand betalen. Zo werkt het met huurbetalingen van woningen ook volgens mij.
Ik snap jou..per 1 maart betekend gewoon dat dit vanaf 1 maart ingaat en dus nirt dat het per se op de eerste betaald moet worden. Dan hadden ze erbij moeten zetten: ".....wat elke eerste dag van de maand betaald moet worden..."
Bij de huur staat er heel duidelijk bij dat het uiterlijk de 1e van de maand betaald moet zijn. Dan is het duidelijk. Hiervan dacht ik dat het de ingangsdatum was en dan in de loop van de maand betalen. Ik zal dan maar gelijk voor april overmaken. Gelukkig is het nog maar een paar maanden.
huh moet jij meebetalen aan je vriend zijn ex der bijstand??? wij gelukkig niet maar ze hebben het wel met kerst toen geprobeerd en paar dagen kregen we brief dat wij wel genoeg alimentatie betaalden