hallo iedereen ik had een vraagje en ik hoop dat er hier iemand is die me antwoord kan geven ik heb pas van mijn baas te horen gekregen dat ik toch een vast contract krijg(wat ik nooit verwacht had)toch super blij mee en die is nu ook getekend en wel maar nu ben ik er pas achter gekomen dat ik zwanger ben niet helemaal geplant maar wel blij mee hoor maar mijn vast contract gaat in, in februari wanneer moet ik hem het vertellen omdat je het ook een x kunt zien en je heb afspraken enz en kan hij dan als nog mijn contract ontbinden of zo iets help ik zit met dit dilemma mvg maja
Officieel uiterlijk 3 weken voordat je met verlof gaat, maar dat gebeurt in de praktijk eigenlijk niet. Een mooie termijn is 10-13 weken, na een goede termijnecho. Ik heb het zelf bij de eerste wel eerder verteld, omdat ik gewoon niet goed kon functioneren. Maar het hoeft dus niet. En als het contract getekend is, is het prima, dan heb je gewoon een vast contract. Oh en gefeliciteerd!
ik hoop dat er nog meer dames zijn die een reactie achter willen laten bvd maja en eppo82 bedankt voor je reactie ik hoop dat je gelijk heb en alles goed blijft gaan dan kan mijn geluk niet meer op gr maja
Ja inderdaad 'officieel' 3 weken voordat je verlof in gaat, maar ik zou het vertellen nadat je vaste contract is getekend, een contract mag niet ontbonden worden omdat je zwanger bent.
Hoef je inderdaad niet zo heel snel te vertellen. Ik vind wel dat als je parttime werkt, de afspraken op een vrije dag gepland kunnen worden. Dan hoeft je werkgever helemaal voorlopig van niks te weten als je dat niet wilt.
Officieel ben je het verplicht met 20 weken te vertellen. Dit ivm verlof etc. Maar, gezien ik bezig ben met solliciteren en net 12 weken ben, geef ik het direct aan bij sollicitatie gesprek. Dit is een risico, maar ik wil niet dat ze na het arbeidsvoorwaarden gesprek of na proeftijd (dan 16+ weken) zich ineens bedonderd voelen. Want dan heb ik het op meerdere fronten al een keer verzwegen, dan heb ik liever dat ik open kaart speel en eerlijk ben, om vervolgens (mogelijk) alsnog afgewezen te worden, dan dat ze denken dat ik informatie achter houd en begin op een verkeerde voet.
Gewoon na de termijn echo vertellen, dan is de zwangerschap wat zekerder en dan weet je tenminste of alles tot dan goed gaat. Jouw werkgever kan het contract niet meer ontbinden als dit al getekend is, dus geen zorgen op dat vlak. Gefeliciteerd met jouw zwangerschap
Je vaste contact is al toegezegd en kan niet ineens ontbonden worden, zeker niet ivm een zwangerschap want je bent als je zwanger bent goed beschermt door de wet. Daarnaast zal ik het zo'n rond 14 weken zeggen. Je bent verplicht het uiterlijk 3 weken voor je ingaande verlof te vertellen. Dus dat zou 9 weken voor je uitgerekende datum zijn.
Ik heb het rond de 10 weken verteld, maar zou als ik mij goed voel het een volgende keer met 12-14 weken ook gerust pas vertellen.
Ik zou wachten tot je een echo gehad heb en je zeker weet dat het goed zit Dit omdat ik het zelf meegemaakt heb te vroeg vertellen en het is toch mis gegaan Dus gewoon even wachten nog En je heb al getekend dus dan kunnen ze dat niet opeens veranderen In elk geval succes met welk besluit je ook neemt en geniet ervan
hallo bedankt voor je reactie ben wel zenuwachtig voor dat ik het moet gaan vertellen er valt een last van mijn schouders als het postitief wordt opgevat echt spannend ik wil het wel van de daken schreeuwen maar dat kan nog niet even geduld nog helaas mvg maja