Ik heb een zoontje van ruim vier maanden en het is een hartstikke lief en pittig kereltje. Vanaf de dag dat hij geboren was tilde hij zijn hoofdje al op als hij op zijn buik lag, echt super vlot.. dat doet hij nu nog en zijn nek is sowieso veel sterker geworden, alleen vind ik dat hij af en toe nog zo kan door klappen met zijn nek. Het is niet zo dat je hem nog de hele tijd moet steunen, maar je moet wel nog erg alert blijven. Is dat nog normaal bij ruim vier maanden?
Volgens mij wel Als ze net even aandacht ergens anders bij hebben, of moe zijn, oid, dan heb je dat al gauw
Verder kan hij zijn hoofd wel heel goed optillen als hij op zijn buik ligt, grijpt hij al heel bewust naar dingen en draait hij op zijn zij en ook al bijna helemaal, het is echt alleen zijn nek die soms nog zo slap is als hij rechtop 'zit' of getild wordt.
Oke gelukkig Ik zie andere baby's die al een veel sterker nekje hebben. Al is mijn zoontje dan wel weer vlotter met andere dingen dan die baby's. Het scheelt natuurlijk heel erg per kindje. Ik moet ook zeggen dat mijn zoontje een flink hoofdje heeft, ik kan me voorstellen dat het voor baby's met een heel klein/fijn hoofdje makkelijker is.
Mijn zoontje had vanaf het begin al een stevig nekje en wiebelde met 4 maand niet meer. Een kindje wat even oud was moesten ze nog volledig ondersteunen met 4 maand want dat was de hele tijd z'n wiebel hondje. Mijn zoontje heeft ook een groot hoofd maar hij sliep op zijn buik of zat rechtop in de draagdoek of lag te spelen op zijn buik. dus hij trainde die spieren ook heel veel vanaf dat hij 1 dag oud was. Dus ik denk dat het erg per kind verschild. anders is op het cb vragen vanaf wanneer ze het moeten kunnen
Mijn meisje bungelt wanneer ze erg moe is. Voor de rest zit ze veel want ze vind liggen niks blijft ontzettend hard krijgen met overgeven tot gevolg. Ze komt vanuit lig op haar rug ook zelf al een stuk omhoog omdat ze echt wilt zitten. Wanneer het hoort weet ik niet hier is ze net 13 weken oud.
Volgens mij heel normaal nog hoor. Mijn zoontje is 5 mnd maar ook nog niet 100% stabiel hoor. Ik hoef zijn hoofdje niet meer te ondersteunen, maar moet wel uitkijken hoe ik hem vast hou als ik ondertussen andere dingen doe, soms gaat hij dan met z'n hele bovenlichaampje achterover of opzij. Mij vasthouden doet hij dus nog niet bewust z'n hoofdje zelf klapt dan niet meer om, maar hij heeft er ook nog niet echt stuur over. In buiklig kan hij zn hoofd wel helemaal optillen en rondkijken.
mijn dochter word volgende week 5 maanden maar bij haar moet ik soms ook nog opletten, het is bij haar ook nog niet zo stevig dat haar hoofdje niet meer voor of achterover valt.meestal houd ze haar hoofdje wel al goed rechtop en kijkt ze rond.