Hoi hoi, Hier een vraagje...de kraamhulp advieseerde ons ons dochtertje van 1,5 week s'avonds in badje te doen zodat ze dan lekker slappt...alleen is het dan zo dat ze dan voor een voeding in badje gaat en dan erna een flesje krijgt maar deze drunkt ze dan slecht omdat ze dan in slaap valt waardoor ze dan alsnog 2 uur later komt voor een flesje...hoe hebben jullie dit gedaan? iemand tips? Groertjes
ik doe viktor altijd in de ochtend in bad tussen 2 voedingen in. ik doe hem nooit in de avond in bad omdat hij juist heel bewegelijk wordt van zijn bad. en daardoor slechter slaapt.
niet in bad gedaan s avonds. Wij deden het altijd smorgens. Mijn mannetje werd/word namelijk actief van een badje. Wie weet kost het haar teveel energie. Je kan/mag het badje ook heel goed op een ander tijdstip doen.
Hier gaat ze ook 's ochtends in bad, 's avonds was dat gewoon te druk voor d'r en ik vind 's ochtends ook gewoon praktischer...
Zou gewoon doen wat je het handigste lijkt. Hier wel altijd 's avonds maar dat is hier enkel vanuit plannen makkelijker met de andere 2 kinderen.
Hier de kleine in het begin altijd samen in bad gedaan. gaf toen borstvoeding. eerst 1 kant, dan in bad en daarna de andere kant. Hier werkte het perfect. sliep daarna zo. Dit zal voor elk kind weer anders zijn.
Ik ben niet echt een goede vergelijking denk ik, mijn meisje is nooit te moe geweest om een flesje te drinken. Maar anders draai je het toch om. heb ik ook wel eens gedaan. Gewoon eerst de fles en daarna badje. Als ze honger had deed ik liever een tevreden baby in bad dan een sippe hongerige. Maar goed, dan moet je kindje ook dat maar net weer fijn vinden. Je kan je kindje ook midden op de dag in badje doen, maakt niet echt uit.
Na de kraamweek deed ik altijd 's avonds in bad. Bij ons ging dat altijd prima voor een voeding. Lekker rozig van het badje, daarna nog even lekker bij mij drinken en dan kon ik hem zo slapend wegleggen. Ik doe dat nog steeds met het enige verschil dat hij nu nog wel wakker is bij het in bed leggen.
Toen ik nog thuis was tijdens verlof deed ik de meisjes wel smorgens in bad, lekker relaxed de dag beginnen. Maar zodra ik weer ging werken werd dat ritueel naar de avond verplaatst, ook vanwege de "logistiek".
Toen mijn dochtertje die leeftijd had kon ik haar ook niet s avonds in bad doen want dan was ze of aan het schreeuwen van de honger of ze viel idd tijdens het drinken in slaapt waardoor ze niet genoeg dronk en ik haar s nachts moest voeden. Dus ben ik haar gewoon overdag in bad gaan doen, wel had ik een ritueeltje voor het slapen gaan om haar rustiger te maken en waardoor het voor haar duidelijk was dat ze de nacht inging. Zo gaf ik de fles altijd boven, deed haar muziekdoosje aan en vanaf 3 maanden las ik haar voor, niet dat ze er wat van begreep maar nu weet ze precies wanneer ze de nacht ingaat om te slapen. Nu kan ik haar wel voor de laatste fles in bad doen omdat ze wat ouder is en juist nu helpt het haar perfect om lekker soezelig te worden.
Ik badder mn zoon meestal ook 's ochtends, de avondspits is veel te druk met koken, eten, dochter even spelen, dochter in bad en naar bed, en ergens daar tussendoor ook mn babyzoontje nog... Dus is 1 van ons met dochter bezig en de andere hangt lekker relaxed op de bank met babyzoon.