Wanneer moeten we onze kat gaan 'vergeten'?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luja, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Poos geleden had ik hier al gevraagd naar tips om onze kat terug te krijgen... Alles geprobeerd, maar nog geen spoor van hem.
    Het is (helaas) sinds de kinderen er zijn een echte buitenkat, was sinds de geboorte van ons zoontje steeds langere tijd van huis. De laatste keer dat we hem gezien hebben is inmiddels 8 weken geleden.. :(
    Wanneer moet ik echt de hoop opgeven dat hij nog terugkomt?
    Mijn vriend is erg nuchter, och die vermaakt zich goed buiten.
    Maar ik wil hem zo graag terug... Ik mis gewoon een maatje dat lekker op de vensterbank ligt en savonds lekker bij je komt zitten.
    Het liefst wil ik snel een tweede poging doen door in het asiel een kat uit te zoeken, maar ik ben dan ergens bang dat juist wanneer kat2 hier in huis is, onze eigen kat weer terugkomt waardoor we er 2 hebben...
    Jullie enig idee?

2. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Wat sneu..

Hier bij vrienden van ons is de kat regelmatig maanden weg en komt dan weer een paar weken thuis. Vervolgens is die weer een hele poos weg.
    Heb dus geen tips eigenlijk, maar veel katten komen in mijn ogen altijd (uiteindelijk) weer terug. Was het een oude of jonge kat?

3. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    8 weken is wel heel erg lang. Was ie gechipt? Wellicht woont ie wel ergens anders bij mensen die dachten "dat hij is komen aanlopen" (vind dat altijd zo'n domme opmerking, vrijwel alle katten in nl hebben een baasje....)

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Altijd hoop houden!
    Onze kat kwam na 3 maanden weer terug, omdat mijn kennis haar had gevonden in ons oude wijk, ze was terug gelopen en daar altijd nog bijgevoerd door buurtbewoners.
    Maar ze was/is wel wat verwilderd, maar nu gaat het prima al wilt ze wel graag naar buiten (wonen nu in een flat op 3 hoog dus lastig).

5. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Onze kat kwam na een half jaar weer terug.
    We hadden hem regelmatig in de buurt gezien, en een keer heb ik hem met halsband om gezien!
    Hij had gewoon een ander huis toen. Maar besloot vervolgens dat het bij ons leuker was/is.
    En we hadden nou net een kitten erbij genomen, voor onze andere kat ;)

6. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    De kat van mijn moeder is ook een poos weggeweest. Uiteindelijk belde iemand dat ze hem had gevonden. Dus me moeder de kat binnen gelaten, maar die werd gek en boos, dus uiteindelijk weer naar buiten gedaan, en nu is hij weer een paar weken weg....Lijkt wel alsof katten dan op zoek gaan naar een ander huis of iets...Iniedergeval sterkte!
    Hopelijk komt hij vanzelf terug!

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn zusje haar kat was 3 maanden weg en besloot een nieuwe te halen omdat ze het gekroel miste. 3 wk nadat de kitten er was stond ineens haar kat aan de deur :). Nu heeft ze er 2. Hij had halsband om en was modder vet geworden. Hij was vast ergens in huis gehouden

8. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Erg lastig idd.
    Zou je het heel erg vinden om 2 katten te hebben? zo niet, naar het asiel gaan en een geschikt katje voor jullie uitzoeken.
    Zo wel, tja dan is het ook een beetje aan jezelf. Hoe lang wil je zelf wachten? kans bestaat dat iemand hem/haar gewoon in huis heeft gehaald onder het mom van "achos zwerfkatje".
    Dat zien we bij ons in de praktijk best veel. Wij controleren dan altijd chip/tattoo...maar als deze mensen niet naar een Dierenarts gaan of niet melden bij Amivedi...
    Al met al;
    er staat geen tijd voor ''vergeten''. Het is aan jou hoe lang je wilt wachten, en of je 2 katten een probleem vind.

Deel Deze Pagina