wanneer mogen jullie kleine niet brengen (koorts)

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door dreames, 28 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Dat is wel raar ja. Als je kindje snachts al ziek is laat je hem/haar toch lekker thuis?
    Snap wel dat je niet altijd vrij kunt krijgen van je werk, maar dan kun je nog altijd iets anders regelen.

Alhoewel, ik zou me denk ik gewoon ziekmelden.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow maar zo vatte ik het ook totaal niet op :D! Volgens mij wil je het gewoon even uitleggen, en bedankt daarvoor ;)! En tja hoe ze het ook doen, ik ben gewoon een zeur ;) haha! Ze hebben hier ook vast van die hoesjes, maar ik vind dus eigenlijk ook dat hun niet hoeven te bepalen of er getempt moet worden en het dus te doen (hoe schoon ze dat dus idd ook doen). Wij tempen zelf namelijk ook eigenlijk nooit, laatste keer is haast 2 jaar geleden denk ik ;)!

Heb na dit topic dus maar meteen een 'afspraak' gemaakt, mocht er iets zijn dat ze denken dat ze ziekig zijn of denken dat ze koorts hebben. Dan kunnen ze zonder te tempen bellen en worden de kids opgehaald ;)!

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier kijken ze naar het kind zelf.
    Is hij vrolijk en speels, sja dan is het goed

Maar wordt het kindje hangerig en wil hij niks meer, dan gaan ze tempen (mits het kindje warm is dan he)

Quinn is veel ziek geweest en ook geworden op het kdv, maar dan was hij nog speels en dan laten ze het zo.
    Zodra hij thuis komt dan stort hij in, dan geeft hij pas toe aan het ziek zijn

heb ook wel eens gehad dat ik Quinn haalde(hij was lekker aan het spelen enzo) en dacht wat is hij warm, en toen gingen ze hem tempen, had hij 39.

Met quinn ook een keer gehad dat hij in de nacht aan het spugen was, en de volgende morgen was er echt niks meer aan de hand, hij was vrolijk, had gegeten en erin gebleven, dus overlegt met het kdv en die zeiden ook dan mag hij gewoon komen. haar vriend had toevallig die nacht precies het zelfde, spugen als een gek en toen hij weer wakker werd, was er niks meer aan de hand.

Maar ik vind dus persoonlijk 37,7 vrij snel.
    Sommige kindjes hebben een standaard temp van 37,5 en als ze dan wat druk zijn geweest gaat de temp omhoog.
    Rare bedoeling

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hè hè, eindelijk iemand die ook aan de andere kindjes op het kdv denkt! :) Ik ben daar heel principieel in. Los van een loopneus breng ik mijn kind niet naar kdv als het niet lekker is. Koorts of geen koorts. Niet alleen omdat ik dat MIJN kindje niet wil aandoen, maar ook idd omdat ik niet wil dat mijn kleintje eventueel ANDERMANS kindjes aansteekt met iets wat hij (eventueel) onder de leden heeft. Ik vind dat eerlijk gezegd verschrikkelijk asociaal. :x

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik temp mijn kind niet iedere dag van te voren als hij naar het kdv gaat.
    Ik kan persoonlijk heel moeilijk aan zijn hoofdje of nekje voelen of hij verhoging heeft.

Soms heb je het ook gewoon niet door dat een kindje verhoging heeft dus.

Maar wat ik wel heb, als Quinn ziek is geweest dat ik hem een dag extra thuis hou, om bij te komen (als hij naar het kdv zou moeten dus) Ik vind het zelf ook fijner om hem dan nog even in de gaten te houden.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Maar waarschijnlijk heeft hij dus die dag wel andere kindjes aangestoken..;)

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nee dus niet, hij is de enigste die dat dus had.

Quinn was als een van de laatste die de buik griep had, toen het daar heerste, en een week later had hij het dus een nachtje.
    Ik heb er bewust nog naar gevraagt!

Deel Deze Pagina