Dames, Even een vraag; ben ik gek of hoe zit dat nou? De titel spreekt voor zich; Ik heb in de eerste week dat ik van het ziekenhuis ben ontslagen nog 5 dagen kraamhulp gekregen. Nu maakte de kraamhulp de flesvoeding met ongekookt kraanwater. Zij beweerde dat het tegenwoordig wel mag nl. de voeding van de baby bereiden met kraanwater. Vol ongeloof luisterde ik toe Ik dacht altijd dat je het water moest koken en nu krijg ik dit te horen van de kraamhulp Nu is mijn vraag; klopt dit? Volgens haar is het water in Brabant schoon. Natuurlijk heb ik meteen gevraagd of ze het in het vervolg wilde koken voor mijn kind. Jeetje, het moet niet gekker worden..notabene voor een pasgeboren baby.
wij pakken hier al 15 weken warm kraanwater, nog geen problemen mee gehad. ik ga er eigenlijk vanuit dat het kraambureau goede redenen hiervoor heeft en dat als er ook maar een klein risicio zou zijn ze dat echt niet zouden doen. joyce
nou bij mijn eerste zoon 3 jaar geleden gewoon kraanwater gebruikt (kraamhulp ook) en nu bij mijn tweede ook hoor Nederland heeft schoon drinkwater
Ik bereid hier ook altijd de flessen met kraanwater... Niks nieuws onder de zon hoor, dit 'mag' al heel lang. Bram heeft er niks aan overgehouden, haha.
Okay, dames. Bedankt voor jullie reacties. Nu ben ik ook weer gerust! Gelukkig dat het geen kwaad kan. Ik vond het echt raar, hoor.
warm kraanwater kun je beter niet pakken, warmwaterleidingen kunnen veel bacterien bevatten die door de warmte in leven gehouden worden. maaer koud water gebruiken wij hier ook, al is het wel pas sinds hij ruim 5 maanden is.
Hier ook lekker kraanwater...we warmen het in de magnetron op. Die flessenwarmer die wij hebben duurt zo achterlijk lang....daar kan mijn ventje echt niet op wachten