Mollige of een wat magere baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ninien, Feb 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. De titel zegt het al, hoe zit het bij jullie , en hoe reageert het CB hier op
    Of mensen uit je omgeving...

2. jessica1

jessica1 Niet meer actief

hihi toch maar wel gedaan
    nou zal ik dan maar beginnen
    mijn dochter word morgen 6 maanden en weegt nu denk ik rond de 9kilo, 10 feb woog ze namelijk 8.5 kilo
    cbarts zegt dat ik me nergens druk over hoef te maken dus dan doen we dat ook niet toch:)

3. Madelieff

Madelieff Lid

Nov 3, 2008
    37
    0
    0
    Als we hier dan verder kletsen voel ik me toch genoodzaakt mijn linkje ook even mee te nemen. Dit is een van de vele informatiestukjes erover, maar waar het op neer komt is dat in het algemeen dik zijn in de eerste levensmaanden en jaren een verhoogd risico geeft op obesitas als volwassene en daarom een hoger risico op hart en vaatziekten en diabetes.

Vandaar mijn mening: als je het kan beinvloeden (dus bij BV eigenlijk niet..) zorg dan dat je kindje niet te veel overtollige kilo's hoeft mee te dragen. Dus niet te veel suikers/liga's extra pap etc.

Hier dus waarom:
    http://www.nursing.nl/home/nieuw/2166/o ... oorkomen/6

4. jessica1

tuurlijk doen we dat niet
    ze krijgt zelfs al 3 flessen ipv 4,
    ze krijgt gewoon de normale hoeveelheid per dag
    en koekjes wat is dat ze weet niet wat ze er mee moet haha

5. MarjoM

MarjoM Actief lid

Jun 24, 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Thom was met 6 maanden meer dan 9 kilo. Ik vind het irritant dat ik me nu al zorgen (moet) maak over zijn gewicht. Mensen maken altijd opmerkingen over hoe groot hij is en sommige mensen durven zelfs te zeggen "je moet hem niet zoveel eten geven joh". En daar word ik ZO link van. Want Thom krijgt helemaal niet veel. Ik lees hier vaak over wat kinderen allemaal krijgen en dat is bij ons helemaal niet het geval. Hij krijgt bovendien ALLES vers (op de melk na dan ;)) en in normale porties. Geen zout, geen suiker NIKS. Ik ben juist heel erg bezig met zijn gezondheid en opmerkingen dat ik later een dik, ongezond michelin mannetje krijg ... gaan mijn nekharen van overeind staan.
    Wat moet ik dan nog meer doen? Op dieet zetten, wordt hij daar gezonder van later?
    CB zegt er niks over en dat KAN ook niet want ik doe alles zoals het hoort.

6. Ik heb 2 meiden, de oudste is lang en dun ;)

en de andere groeit keurig volgens de lijn en ziet er volgens onze CBarts geweldig mooi uit!

Maar het commentaar is niet van de lucht

De oudste is veel te mager , geen wonder dat ze altijd ziek is wordt er gezegd, je moet haar meer eten geven, met als gevolg dat jan en alleman er van alles in probeert te stoppen...

De jongste groeit zoals het *moet*, maar die is volgens iedereen te dik :( maar dat komt omdat iedereen de oudste gewend is.... lang en dun.

Dus als ik die kleine een koekje geef of een extra stukje fruit krijg ik commentaar , dat ik ze niet zoveel moet geven...

Ach het is nooit goed.

7. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Hier een magere baby, toen hij drie maanden was heeft hij een groei achterstand opgedaan door ernstige KMA. Hij groeit nu op zich goed maar op zijn eigenlijk lijn en die lijn is aardig onder het gemiddelde. Ook is hij redelijk klein waardoor hij jonger oogt dan dat hij is.. Consultatiebureau is erg lief, vaak wanneer ik het zelf niet meer zag zitten en verdrietig was omdat hi niet groeide waren zij juist positief en gaven me weer een goed gevoel. De reacties van anderen waren pijnlijker, niet verkeerd bedoeld maar ik heb zo vaak gehoord dat ons zoontje maar klein is.. vanmorgen liep er nog een vrouw met kindje achter ons. Ons ventje had sjans met dat meisje, zegt de vrouw: Dit jongetje is nog te jong voor jou.. dus ik antwoord dat dingen soms zijn zoals ze niet lijken en dat hij al tien maanden is. Achteraf ouder dan haar kindje ;) Ik weet dat het niet verkeerd bedoeld is en heb nu wel een laagje op mijn huid gekregen maar wat heb ik me rot kunnen voelen om de opmerkingen..

Dus dik, dun, klein, groot... wat maakt het uit!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,212
    35,981
    113
    @madelieff: nu wil ik niet lullig doen hoor, maar dat is wel erg bevooroordeeld. Dat een kindje zwaar is wil niet zeggen dat het ongezonde voeding krijgt.

Mijn zoontje is erg zwaar en groot. Was hij ook al bij de geboorte. Hij is niet heel dik maar gewoon erg grof gebouwd. Hij krijgt echt niets teveel te eten en op het CB zeggen ze dan ook dat ik me niet druk moet maken, dat hij gewoon in zijn eigen tempo groeit.

Ik denk dat hij nu zo'n 14 a 15 kilo is en 85 cm.

9. jessica1

daarom ze hebben een zogenaamde gemiddelde wat een kind moet wegen maar je kan niet elk kind vergelijken met het GEMIDDELDE
    mijn schoonzus was net zo dik als mijn dochter nu en die is nu spriet mager

als je voor jezelf maar het gevoel heeft dat je kindje gewoon normaal eten krijgt niet te veel en niet te weinig

10. Mijn dochter is 14 maanden en weegt 10 kilo en 250 gr
    dus als je ze met elkaar vergelijkt, dan is jouw dochter wel *flink*

Bij ons consultatiebureau had je waarschijnlijk al een advies gekregen om er op te gaan letten, maar zoals je al schreef, er zit een hoop verschil in de artsen...

11. Ik vind jouw zoontje niet echt zwaar hoor.
    Mijn dochter is 14 maanden en is ruim 10 kilo, en die volgt mooi de lijn!

12. Madelieff

Madelieff Lid

Nov 3, 2008
    37
    0
    0
    Lees je het even goed? Ik zeg: Als je het kan beinvloeden...etc. Ik zeg dus niet dat een zwaar kind DUS ongezonde voeding krijgt.

13. jessica1

ze hebben niet gezegt dat ik er op moest gaan letten
    ik zei zelf dat ik dacht dat ze makkelijk een fles minder kon en daar gaf ze me gelijk in,
    en ze zei dat ik me niet druk hoefte te maken,
    en als ze nou de fles niet wil leeg drinken
    na dan niet ze kan wel wat hebben,
    ze heeft laatst een flinke verkoudheid gehad bijna RS wou bijna niks drinken, heb het zo maar gelaten nou ze heeft er niet extra om gehuild dat ze weinig binnen kreeg, dus ze kan het makkelijk hebben als ik bijv. sochtends een fles geef en dan pas savonds weer

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra was een magere baby en zal dat waarschijnlijk altijd wel blijven. Toen ze 18 maanden was woog ze nog geen 10 kilo, moet nu over 3 weken ween en ben erg benieuwd.

In het begin steeds een hoop gezeik op het CB dat ze wel weinig woog, maar dat heeft ze van haar vader, die is ook zo mager. Nu zijn ze ondertussen wel gestopt met opmerkingen daarover.

15. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    Bedankt voor de link, was er net naar op zoek voor mijn man.

Melissa is altijd al erg klein en licht geweest vergeleken met het gemiddelde. Ik kijk er dan ook niet meer naar. Meestal kijk ik of ze vrolijk en bewegelijk is.

16. Madelieff

Madelieff Lid

Nov 3, 2008
    37
    0
    0
    dit is zomaar een voorbeeld hoor. er is op internet nog wel veel meer over te vinden denk ik. Maar hier staat iig iets over wat wetenschappelijk bewezen is.

17. Dat kan erg frusterend zijn.
    Jij weet zelf wat hij krijgt, en dat dat goed is.
    Het ene kind groeit gewoon harder als het andere.

Maar ze geven gewoon het advies mee, dat je er rekening mee kan houden.
    De ene arts van het CB zegt er niets over, terwijl de andere er wel over valt.

Maar ik vind het niet verkeerd dat ze vanuit het cb het in de gaten houden, want er zijn wel steeds meer dikke peutertjes en kleutertjes.
    En dat is op langere termijn niet echt gezond.

18. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,296
    0
    0
    lelystad
    haha
    toch gedaan zie ik.
    fabian was ook een lekker dik ventje maar is nu mager zelfs iets onder het gemiddelde
    en tyrell was de vorige keer 7430.
    volgens het cb was er niks mis mee.
    Hij groeit goed.

ik heb liever een kindje met wat lekker babyvet.
    begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen magere baby`s.
    Nou ja mager. dat klinkt weer zo...............
    het ene kind is het andere niet.

jennefer

19. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,296
    0
    0
    lelystad
    en laatst was het op tv dat kinderen juist te mager zijn.
    dat we moesten overstappen naar volle producten voor onze kids. :(

jennefer

20. MarjoM

MarjoM Actief lid

Jun 24, 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Uiteraard, ik ben ook zeer voor het in de gaten houden. Er zijn inderdaad heel veel te dikke kinderen tegenwoordig en daar moet echt wat aan gebeuren. Dat probeer ik nu zelf te voorkomen, maar het zit er nu gewoon een beetje in blijkbaar :S Je zegt bij mijn CB hadden ze er wat van gezegd. Maar als ik hun vertel wat Thom krijgt...wat willen ze mij dan gaan aanraden vraag ik me af...

Share This Page