wanneer muts aflaten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1988, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik heb bij mijn dochter i.p.v. een dikke wintermuts een katoenen mutsje opgedaan en i.p.v. de dikke winterjas een soort van 'herfstjas' aan gedaan. Niet zo dik als een winterjas maar wel warm genoeg als ze in de maxicosizak of onder het dekentje in de kinderwagen liggen. Ik wil eigenlijk proberen zo lang mogelijk een mutsje op te laten doen zodat ze eigenlijk niet beter weet dan dat een muts dragen heel gewoon is. En zo gauw het warmer word stap ik over op zonnehoedjes en bandana's.

2. ik ben vandaag met m gaan wandelen zonder muts en zonder voetenzak...het ging gewoon hartstikke goed, hij had het helemaal niet koud! :D

3. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Vanaf wanneer kun je eigenlijk het beste de muts afhouden?

Mijn vriend attendeerde me erop dat het misschien tijd werd om haar muts af te laten...

en toen daagde het bij mij pas haha het is een gewoonte natuurlijk, al ruim 5 maanden muts op als we naar buiten gaan, maar wanneer kan ik hem eigenlijk af doen?

soms waait het, en soms is het koud maar echt winter is het niet, ik heb ook geen muts op, soms zelfs geen jas aan...

doe haar trouwens wel altijd een jas aan! Romper met korte mouwen, t-shirt, vestje en jas. Ze is altijd lekker warm en als ze zweethandjes krijgt trek ik iets uit, anders niet.

4. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hier geen muts. Gewoon een winterjasje aan en lekker in de kinderwagenzak. Harstikke warm. Een muts gaat toch alleen maar af en is in ons geval ook veel te warm.

5. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    en als het nou hard waait ofzo?

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

In de wagen is een muts dan ook niet nodig... Ik trek dan wel de zak boven haar hoofd wat aan, dat is dan een soort van capuchon/muts (het idee van een mummieslaapzak zegmaar). Op de fiets misschien wel, maar als het waait ga ik niet met de fiets (en de muts zou dan afwaaien).

Ik denk dat het ook van je kindje afhangt... Ik ben zelf ook niet zo'n koukleum, maar mijn man loopt bijvoorbeeld steeds met enorme skihandschoenen aan omdat hij het koud heeft. Het ene kindje zal het denk ik ook sneller koud hebben dan het andere. Als ze warm voelt en tevreden is ga ik er vanuit dat het goed is...

(Ze heeft in het begin overigens ook nooit een mutsje opgehad. Het was vrij warm toen)

7. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Maar ik kreeg dus te horen dat haar fontanel (als ik het goed schrijf...) nog niet dicht is wat maakt dat ze ziek kan worden en het gevaarlijk is...

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hmm, kweet het niet zeker maar ik denk dat de fontonel niets heeft te maken met ziek worden.

als de fontonel nog niet dicht is kan het gevaarlijk zijn als je kindje iets op het hoofdje krijgt (te hard) omdat op die plaatst de hersentjes nog niet beschermd zijn... maar of ze der sneller ziek van worden? nooit van gehoord...

9. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    oh raar... wat ben ik toch onwetend he :oops: :)

10. Alita

Alita Niet meer actief

Als het buiten te koud is krijgt ze gewoon een mutsje op ik vind 5 maanden oud nog net iets te jong hoor voor een mutsje af te laten.
    In de auto heeft ze geen mutsje op alleen als we naar buiten gaan.

En vrouwpoohbeer, hoezo het is toch je eerste kindje niet? Voor mij ook, ik weet ook een heleboel dingen niet en moet het ook allemaal leren.

Deel Deze Pagina