Wanneer muts op?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stinkerbell, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Dames,

Ik las dat het van het weekend weer koud gaat worden. Overdag 9 graden. Zetten jullie ook al gelijk een muts op en wantjes aan?

2. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Hier niet. Pas als het echt rond het vriespunt wordt, gaat hier de muts op en de wantjes aan. Maar mijn kinderen hebben het niet zo snel koud, dat speelt ook nog mee.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik denk dat je naar je kindje moet kijken. Die van mij zijn net 2 warmtekacheltjes dus hebben het niet snel koud, Bij Tygo zal ik uiteraard wel sneller een mutsje opzetten maar hij heeft ook een jasje met capuchon/muts eraan vast. Je zou ook gewoon een muts mee kunnen nemen en af en toe voelen. Dan kun je de muts altijd nog opzetten mocht het nodig zijn.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Nee zeg, ik vind een muts en wanten helemaal niet nodig met dit weer.
    Van m'n dochter weet ik het nog niet, maar m'n zoontje is echt geen koukleum. Vorig jaar wilde hij zelfs z'n wanten nog niet aan terwijl het vroor. Pas toen hij zelf sneeuwballen wilde maken, vond hij het wel een goed idee.
    Muts vindt hij helemaal niks. Als het erg koud is, of als het regent, heeft hij z'n capuchon op.
    Dochterlief heeft ook een capuchonnetje en dat zet ik haar wel op de wandelwagen.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia heeft een lekkere warme jas met capuchon. Die zet ik nu op de fiets al wel eens op, met een sjaal er omheen. Dus ja, hier zeker lekker iets op haar hoofd! Speelt ook wel mee dat ze weinig haar heeft ;) Een muts heb ik nog niet eens echt voor haar, omdat die capuchon ook zo lekker zit. Handschoentjes heb ik ook nog niet, maar is misschien wel lekker voor op de fiets met dit weer. Gelukkig hebben we niet zoveel dit weekend, voor op de fiets ;)

Ik heb trouwens wel haar "fiets-voetenzak" er in zitten, dus ze zit eigenlijk al aardig beschut!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#6 Cygnet2, 15 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2010
    Nee, geen muts of wantjes bij 9 graden. Eerder wanneer het nog wat kouder wordt of heel hard waait. Zeker in een buggy kleed ik mijn kinderen niet te warm. Ze zitten dan al diep in een voetenzak met een vestje aan en dat is warm zat. Mijn zoontje kreeg pas wantjes toen hij ging lopen. Op de fiets zou ik het wel doen maar goed, ik fiets ook eigenlijk niet.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zet Valerie nu echt nog geen muts op.
    De muts gaat hier pas op als het rond het vriespunt of 2 graden ofzo is.
    Als je het met 9 graden al op moet...wat moeten ze dan wel niet op als het echt koud wordt?

8. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    :) als ik de kleine sochtends om half 8 naar t kdv op de fiets krijgt ze toch echt al een muts wanten en sjaal op

verder in de wagen nog niet alleen sjaaltjes als de wind guur en koud is

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee hier nog geen muts op! Ook nooit zo snel gedaan!
    Pas als het vriest krijgt ze een muts op;).

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    muts van de jas wel... en ik moet zeggen: Haar handjes zijn nu af en toe al wel héél koud... Dus als er zo'n gure wind staat van het weekend dan zal ze misschien toch binnen niet al te lange tijd wantjes/handschoentjes aankrijgen met buitenspelen. Kan ze er vast aan wennen voor als het straks écht vriest.

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier in Duitsland gaan bij temperaturen onder + 20 graden gelijk de dunne mutjes op. Alle kinderen lopen er hier al gemutst bij. Skipakjes heb ik ook al gezien.
    Ik heb nog geen eens een muts en handschoenen aangeschaft. Ga ik toch maar eens doen. Voor als het echt gaat vriezen. Ik heb wel een muts besteld voor onder de fietshelm, maar die komt pas over 1,5 binnen.

Deel Deze Pagina