Wanneer na bevalling weer buikspieren trainen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Woensdag, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Hoi,

Natuurlijk kan je niet direct weer op volle toeren gaan sporten na de bevalling, maar vanaf wanneer mag je je buikspieren gaan trainen. Mag dat vrijwel direct of moet je er een paar weken mee wachten?
    Bekkenbodem is volgens mij wel goed om vrij direct als het je lukt weer te trainen.

Groetjes

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Bekkenbodem kun je meteen mee beginnen.
    Buikspieren hebben weer even de tijd nodig om op hun plek te komen, deze schuiven tijdens de zwangerschap aan de kant voor de groeiende buik. Ik heb begrepen dat de buikspieren vanaf ongeveer 6 weken weer terug zijn geschoven, dus vanaf dan zou je weer kunnen gaan trainen!

3. Woensdag

Woensdag Lid

3 dec 2013
    59
    0
    0
    Ik had inderdaad gehoord over het weer naar elkaar toe moeten schuiven van de buikspieren, maar wist niet hoe lang. Zes weken dus zo ongeveer!

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Vraag anders een fysio voor advies. Die kunnen bij je voelen of ze alweer op hun plek zitten. 6 weken is maar een indicatie. Dit verschilt per veouw en per bevalling.

En... rustig opbouwen he.

Ik ben toevallig vandaag bij fitness en fysio geweest voor advies. En dat was om mrt name de krachtoefeningen heel rustig aan te doen. Dus laag gewicht of zelfs alleen de beweging zonder gewicht. Net als zwaar tillen zetten krachtoefeningen je bekkenbodem onder druk..

Deel Deze Pagina