Ongeveer een week lang heb ik nu al elke ochtend dat ik wakker wordt, dat mijn baarmoeder hard aanvoelt. Ook wordt ik vaak op mijn rug wakker. Vandaag heb ik al bijna de hele dag een harde baarmoeder. Wat kan dit zijn? En kan ik er iets aan doen? Ik ben trouwens vandaag precies 17 weken zwanger.
Hoihoi, Als je in rust een harde buik hebt heeft dat vaak te maken dat je misschien toch wat te druk bent geweest die dag of de dag er voor. Maar het kan oko zijn dat je een blaasontsteking hebt, dat kan ook dieze klacht veroorzaken. Laat je urine morgen even bij je huisarts nakijken. Dan weet jet het gelijk. Imke
Bedankt voor de tip. Heb vandaag meteen urine weg gebracht. En net gebeld. Maar niks. Wat kan het dan zijn? Zou het kunnen dat ik te veel doe. Werk in de zorg. zou dat toch te zwaar zijn. Voel m'n buik elke keer, trekt ook iets. Maak me toch wel een beetje zorgen.
Hoi Happy1980, je baarmoeder kan inderdaad snel reageren op een te druk schema op je werk of op stress. Maar je komt nu ook in een fase van een groeispurt van de kleine en daar kan je baarmoeder ook een beetje van slag van zijn. Is allemaal niet erg en komt heel vaak voor, maar je moet wel goed naar je lichaam luisteren. Neem wat meer rust, ook op je werk. ´s Avonds met een lekkere kruik op de bank en lekker douchen voordat je naar bed gaat. Maar geen zorgen maken dus, want het hoort er echt bij. Groetjes Brigitte