Wanneer na bevalling?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Djoni, Apr 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djoni

Djoni Actief lid

Dec 19, 2012
    127
    16
    18
    NULL
    NULL
    Heb vermoedelijk dit topic onder een verkeerd onderwerp geopend, maar geen flauw idee waar anders.

Mijn zoontje is nu goed 5 maand oud, na de bevalling ervoor gekozen om geen anticonceptie te gebruiken aangezien ik hier voorheen erg slecht op heb gereageerd.

Nu ben ik 1 April voor het eerst weer ongesteld geweest na de bevalling en vraag me nu eigenlijk af of er rekening mee te houden is voor een volgende keer of dat het gewoon echt afwachten is?

Na de pil, mirena, implanon etc had ik altijd meteen weer een cyclus van 28 dagen overigens.
    Vorige week en die week ervoor steeds van dat slijm een week lang...

Ik geef overigens ook nog borstvoeding dus daardoor kan het ook langer in de war blijven toch?
    Heb weinig geduld en kan niet best tegen verassingen, maar vrees dat er weinig anders op zit dan afwachten?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Helaas is het echt afwachten. Het kan weer hetzelfde worden, maar na een bevalling kan je cyclus ook zomaar veranderd zijn. En BV kan er zeker invloed op hebben.

En als je geen anticonceptie gebruikt kan je natuurlijk ook zwanger zijn, dus als het lang uitblijft zou ik toch af en toe een testje doen ;)

3. Djoni

Djoni Actief lid

Dec 19, 2012
    127
    16
    18
    NULL
    NULL
    De 28 dagen ga ik ditmaal sowieso niet hebben aangezien dat gisteren zou zijn geweest.

We gebruiken geen anticonceptie en zijn niet onzorgvuldig met condooms maar ook niet 100% zorgvuldig dus af en toe even een testje als menstruatie lang uitblijft waren we ook van plan.

Ik wacht het gewoon nog maar eventjes af. Hou er altijd van om te weten waar ik aan toe ben haha, maar dat gaat hem nu even niet worden.
    Overigens, we zijn ons ervan bewust dat er een 2de kindje kan komen op deze manier, dit hebben we doordacht en willen sowieso niet lang wachten voor een 2de. (rugpatient en grote wens voor 2de kindje, te lang wachten kan betekenen dat mijn 2de kindje er niet mag/kan komen)

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Helaas, ik herken het hoor, wil ook graag de controle, maar een lichaam is wat dat betreft onvoorspelbaar. Maar ik hoop voor je dat het snel regelmatig wordt en een tweede niet lang op zich laat wachten ;)

5. Djoni

Djoni Actief lid

Dec 19, 2012
    127
    16
    18
    NULL
    NULL
    Ach in principe heb ik al afgeleerd overal controle over te willen hebben. Dat leer je snel met zo'n klein mannetje in huis haha.

We wachten het gewoon even rustig af dan maar. En waar ik ook ga de juiste dingen meenemen, sleep toch al een luiertas mee...

Dankje voor je berichtjes!

Share This Page