Hallo Ten eerste wil ik graag weten of mensen ervaring hebben met het verwijderen van een Implanon? Ik heb bijwerkingen die ik een jaar lang heb aangekeken, maar die steeds erger worden. Dus wil ik hem eruit hebben. Hoe gaat dat in zijn werk? En heb je veel pijn? Inbrengen was namelijk een fluitje van een cent. Eruit halen lijkt me iets lastiger En dan moet ik natuurlijk na gaan denken over een nieuw anticonceptie-middel. Een spiraal heb ik al eens gehad, was een hele tijd prima, maar op een gegeven moment veel pijn door gekregen dus dat doe ik liever niet nog een keer. De pil is niet betrouwbaar ivm een darmaandoening. Dan is de kans dat hij niet werkt veel groter. Mijn huisarts raadt de prikpil af, omdat ik gevoelig ben voor neerslachtigheid etc, en zo'n stoot hormonen kan me dan iedere keer heel erg van mijn stuk brengen, zegt hij. Maar wat blijft er dan nog over?? Niet heel veel. En condooms, die zijn niet betrouwbaar genoeg, zo blijkt volgens andere mensen. Help!
Ik heb bij implanon ook maanden problemen gehad, ik bleef maar vloeien. Na een maand of 4-6 is hij verwijderd. Dit viel me heel erg mee, het zetten heb ik zonder verdoving laten doen, de prik viel mee maar de na pijn was niet te zuinig. Verwijderen heb ik dus wel laten verdoven. 1 prik om te verdoven, even wachten, toen was het een kwestie van een kleine snee ( 2-3 mm denk ik ) en was het even 'zoeken' want hij moest er goed grip op hebben met zn tangetje. Assistente moest toen even helpen. Vrij snel was hij verwijderd en 1 hechting, drukverbandje en even blijven zitten - omdat ik zelf moest rijden. Ik heb een klein littekentje. Achteraf gezien had ik het nooit laten plaatsen, maar ik was blij dat het eruit was. Verwijderen was bij de gyn een klein operatie'tje dwz steriel etc. Half uurtje van binnen komen tot terug op de gang denk ik,
Oh het valt dus mee? Dat is mooi! Ik zal zeer binnenkort een afspraak maken om hem te laten verwijderen. Wel moet ik nog een andere anticonceptie vinden
Toevallig vandaag mijn implanon laten verwijderen. Ook ik bleef maar bloedverlies houden. Ik baalde er flink van, want het concept is zo ideaal. Nu zit ik dus ook te bedenken welke anticonceptie ik nu ga nemen... spiraal wil ik niet, ik hoor daar echt brrrr verhalen over... De pil dan maar weer?? Het verwijderen viel mee. Het deed wel wat pijn, maar niet noemenswaardig, ook bij mij kreeg de gyn het staafje niet te pakken, dus ze was even bezig. Maar voor de rest geen bijzonderheden!
Ik heb in december mn implanon laten verwijderen. Viel me reuze mee, inderdaad weer plaatselijke verdoving en een klein sneetje. De huisarts wipte het staafje er best snel uit en kon met een drukverbandje er op weer naar huis. Hier geen hechting dus. Succes! Zie er maar niet teveel tegenop, echt niet nodig!
Trouwens, over een andere vorm van conceptie zit ik ook al stiekem na te denken (voor na de bevalling). Ik zit er aan te denken om maar weer aan de gewone pil te gaan, of eerst een tijdje met condooms. Jammer dat de gewone pil voor jou geen optie is. Weet zo niet wat ik je aan kan raden, succes!
Nuvaring misschien? Die hormonen gaan niet via je darmen, voor zover ik weet. En wel een regelmatige, vrij lage afgifte.
De nuvaring is moet je in de vagina inbrengen toch?? Dat leek me altijd wel handig, maar mijn huisarts was er niet over te spreken. Geen idee eigenlijk waarom ze het afraadde. Ben er toen niet op in gegaan, omdat de Implanon me wel handig leek haha.. Ik heb Maandag een afspraak. Geen idee of ze hem er dan meteen uithaalt, want ik heb alleen aangegeven dat ik een afspraak wou, omdat ik ontevreden ben over de Implanon. Ik maak me opzich niet veel zorgen om de pijn, kan nooit erger zijn dan een Mirena laten zetten zonder zwanger te zijn geweest haha.. Maar goed, ik kan Maandag ook mooi even overleggen wat dan het beste is om als anticonceptie te doen.
Stelt niks voor eruit halen Wat naar dat je zo last van heb Ik heb na t zetten geen probleem gehad Geen ene x meer ongesteld
Hier heb ik hem 3 weken geleden laten verwijderen ook ivm de bijwerkingen (was mezelf niet meer, alle emoties werden afgeflakt). Het verwijderen ging heel gemakkelijk had alleen een ontstoken hechting maar die trekt ook wel weer mooi bij. Wie weet wanneer je ongeveer je menstruatie weer kan verwachten na de verwijdering?
Ik heb mijn implanon gisteren laten verwijderen. Echt nooit meer bah. Nu maar hopen dat alles snel op gang komt 😊