Welke onderzoeken na 3 miskramen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door SiepG, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SiepG

SiepG Lid

7 jun 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Mijn vriend en ik hebben drie miskramen moeten meemaken. Na de tweede hebben we de 'standaard' onderzoeken gehad: chromosomenonderzoek en drie bloedonderzoeken (stollingsafwijkingen). Hier is niets uitgekomen. We werden naar huis gestuurd met de mededeling dat ik gezond was en dat het dus pech was geweest.

Na een derde miskraam willen we toch heel graag weer nieuwe onderzoeken. Bij ons laatste bezoek hebben geprobeerd daar informatie over in te winnen, maar de gyn kon daar weinig over vertellen. We zijn doorverwezen naar een fertiliteitsarts (over twee weken).
    Ik heb toen al aangedrongen op een hysteroscopie, omdat ik na zoveel gerommel in mijn buik zeker wil weten dat het daar nog wel in orde is. Omdat ik hiervoor mijn eerste menstruatie moest afwachten konden we pas volgende maand naar de fertiliteitsarts.

Maar goed, mijn vraag is nu: wat voor onderzoeken worden er nog meer aangeboden, na 3 miskramen? De gyn liet zich ontvallen dat er pas na 3 miskramen, uitgebreider onderzoek gedaan werd, maar wat dan precies, werd niet duidelijk. Maar.. op dit forum kom ik juist ook heel veel verhalen tegen over gyn's die weinig of helemaal geen onderzoeken willen doen, dat je er echt om moet zeuren etc.

Ik heb veel informatie gevonden over dit onderwerp dus ik weet ongeveer waar ik naar moet vragen, maar toch hoor ik ook graag jullie eigen ervaringen. Ik vind het namelijk erg lastig om zelf naar bepaalde onderzoeken te vragen. Ik vind dat een arts zijn werk hoort te doen en zelf met ideeën en onderzoeken moet komen (hij weet er ten slotte meer van af dan ik, toch?). Maar bij het lezen van dit forum krijg ik soms toch een heel ander beeld van de artsen in Nederland.

Ik slik al een jaar verschillende soorten zwangerschapsvitaminen, met foliumzuur. Op dit moment van Davitamon. En ik denk wat vrouwenmantelthee tijdens de menstruatie, omdat dit goed zou zijn voor de baarmoeder. Ook overweeg ik nog acupunctuur. Iemand nog andere tips of ideeën?

Bedankt alvast !

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Over extra onderzoeken dmv van bloedprikken:
    -Glucose
    -Schildklier

Weet je al het een en ander van utrogestan?

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik schrijf mee bij Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 5 en daar haal ik mijn info vandaan

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Laat ook je vitamine B12 even prikken.Een tekort aan vitamine B12 schijnt ook de boosdoener te kunnen zijn van herhaalde miskramen.

Er is ook een topic over herhaalde miskramen,daar weten de meiden echt alles over dit onderwerp.....omdat ze in hetzelfde schuitje zitten.

Veel sterkte met alles!

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Je was me net voor:p

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    hahaha ik zag het

7. SiepG

SiepG Lid

7 jun 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt, meiden!

Ik zal inderdaad ook nog eens goed de topic over meerdere miskramen doorlezen.
    Ik probeer gewoon zoveel mogelijk informatie te verzamelen, zodat we straks niets weer naar huis gestuurd worden met de opmerking 'het was pech, succes ermee..'

Deel Deze Pagina