weten jullie wanneer je de eerste eisprong na de bevalling kan verwachten en wanneer je weer met de pil mag beginnen ? ik geef geen borstvoeding, vloei nu ook niet eg veel meer soms nog een klein beetje. ik heb wel al de pil gevraagd aan de huisarts maar geen idee wanneer ik daarmee moet gaan beginnen.
Dat lijkt me dan een goede vraag om ook nog even aan je huisarts te stellen! Volgens mij heb je deze twee opties (maar ik ben geen dokter): Je zou kunnen wachten op je eerste menstruatie en tot die tijd condooms gebruiken (of geen seks hebben). Bij vrouwen die geen BV geven, kan die menstruatie best snel weer komen, echt met enkele weken al. Dan slik je de eerste pil op de eerste dag van je menstruatie, dan ben je vanaf dat moment beschermd tegen zwanger raken. Maar ik denk dat er ook vrij weinig op tegen is om nu gelijk al te beginnen. De eerste twee weken moet je dan nog wel condooms gebruiken (of geen seks hebben), maar daarna ben je veilig.
Ik heb het toevallig vorige week aan mijn huisarts gevraagd. Zij adviseren om in elk geval te wachten tot je eerste menstruatie, dan gewoon op die eerste dag beginnen en dan ben je inderdaad zoals Bri zegt gelijk beschermd. Mocht ik niet willen wachten op mijn eerste menstruatie, dan zou ik na 6 weken weer 'mogen' beginnen met de pil. Het duurt dan wel langer voor je beschermd bent (huisarts had het over 3 weken, ik zie dat Bri 2 weken zegt... ik weet dat nooit, heel erg, I know) Wat precies de reden is van die 6 weken weet ik eigenlijk niet, net zoals dat ik eigenlijk nog niet weet wat ik ga doen.
dan moet ik dus nog eff wachten zeg aryana is nog geen 3 weken oud. maar zolang je nog vloeit van de bevalling neem ik eigenlijk aan dat je geen eisprong kan hebben of heb ik het nou eg mis. mijn huisarts is op vakantie tot 18 juli en de huisarts waar ik gister was die geeft amper antwoord op mn vragen :x
Ik heb de vk één dag na de bevalling al gevraagd wanneer ik weer mocht beginnen met de pil en dat mocht gelijk. Hoefde niet te wachten tot de eerste menstuatie omdat het per vrouw verschild wanneer je die weer krijgt. Was dus ook 1 week na de bevalling al weer aan de pil
Nou dat kan dus wel, heb al zat dames gehoord die direct aansluitend hun menstruatie krijgen.... dus zou er niet teveel vanuit gaan dat je dan geen eisprong zou hebben. Die zes weken is de "kraamtijd". Ik kreeg van de |Duitse gyn te horen: 6 weken geen seks tenzij beschermd, zes weken niet baden of zwemmen ivm vloeien.
Toen ik nog vloeide van de bevalling, was er geen haar op m'n hoofd die aan seks moest denken AC was dus ook niet echt nodig toen. Sowieso zou ik geen penetratie willen in die periode, zéker niet zonder condoom, ivm infectiegevaar. Het feit dat je nog vloeit betekent namelijk dat je nog een open wond in je baarmoeder hebt (of dat je menstrueert, maar hoe weet je het verschil?)
Nou,door een ovutest Ik had drie weken na de bevalling een eisprong (met volledige bv!) en 5 weken na de bevalling ongesteld. Ik voelde de bekende prikjes in mijn lies en had een posi ovutest, de ha was stomverbaasd. Mijn cyclus was ook direct 29 dagen. Dus daarom, en omdat ik verschrikkelijk makkelijk zwanger raak heb ik nu de anticonceptie voor de bevalling al geregeld. Binnen een maand na de geboorte gaat de gyn een implanon zetten, die mag met bv. Daarnaast gaan we condooms gebruiken.
o ja, dat kan natuurlijk ook heb nog nooit een eisprong gevoeld (totdat ik een mirena heb laten plaatsen, hoe onlogisch is dat) en ook nog nooit een ovutest gedaan, vandaar dat ik er niet aan dacht. na m'n eerste bevalling heb ik 7 weken gevloeid, toen 6 weken niets, toen ongesteld en meteen redelijk regelmatig. ook met volledig bv. misschien zat er al een menstruatie bij die 7 weken in, maar dat geloof ik niet, het werd niet ineens heftiger of zo (en man, wat heb ik een megabloedingen gehad tussen m'n twee zwangerschappen in, niet normaal).