Maandverband

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door AvdY, 11 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AvdY

AvdY Niet meer actief

Hoi,

Een week geleden ben ik bevallen, en het bloedverlies is nog maar heel weinig. Maar ik heb een knip gehad, waarvan de hechtingen los hebben gelaten en deels ontstoken waren. Dat is nu weer iets beter, er komt nog wel wat wondvocht vanaf. Nu ben ik de kraamverbanden redelijk zat, met name vanwege de breedte en dikte. Door verloskundige en kraamzorg werd Kotex aangeraden, maar die zijn nauwelijks dunner/smaller dan de kraamverbanden. Ik heb ook libresse, hema en allways maandverband in huis, zit veel fijner, maar zou te veel gaan broeien volgens de deskundigen. Heeft iemand tips welke andere merken/varianten weinig/geen plastic bevatten? Of zou evt een (hydrofiel) washandje ook gewoon goed werken?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hou er rekening mee dat het vloeien weer toe kan gaan nemen.
    Je gaat nu weer wat meer bewegen. ;)
    Vervelend van je knip.

Anders dat maandverband gewoon gebruiken en s nachts lekker laten luchten. ;)
    Klinkt beetje raar. Maar zo genas mn knip ook een stuk sneller. Ook ging het dan niet zo broeien.

3. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Kotex heeft toch ook kleinere maatjes?

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Yoni of Sanature kunnen ook prima! Allways en Libresse zijn erg broeierig vind ik.

Yoni hebben ze hier bij de AH, Sanature bij Kruidvat.

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Ik had de kleinste van kotex geloof ik en dat was wel echt een stuk kleiner hoor. En je kan best even proberen met het andere verband, maar je gaat vanzelf merken dat het heel vervelend gaat worden ook met je wond. Die zal ook een stuk langzamer genezen.
    Dus helaas geen andere tips behalve de kleinste van kotex of misschien nog inlegkruisjes als het echt nog heel weinig is?

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Het schijnt dat er ook uitwasbaar maandverband bestaat misschien is dat wat?

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Alleen de zwarte berpakking van Kotex heeft geen plastic al het andere maandverband wel(geloof me ik heb alle merken in huis gehaald bij de oudste van inmiddes 4 en ben er nog niet doorheen)

8. AvdY

AvdY Niet meer actief

Dank voor de tips!
    Ik "lucht" inderdaad 's nachts en als ik tijdens middagrust in bed lig.
    Vandaag wat verschillende varianten bij de Kruidvat gekocht en maar eens kijken wat het beste bevalt :)

9. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Cottons, daar zit geen katoen in

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, andere varianten van Kotex broeien net zo erg als bv Always en Libresse.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Juist wel lijkt me? ;)

12. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655