Hoi, Een week geleden ben ik bevallen, en het bloedverlies is nog maar heel weinig. Maar ik heb een knip gehad, waarvan de hechtingen los hebben gelaten en deels ontstoken waren. Dat is nu weer iets beter, er komt nog wel wat wondvocht vanaf. Nu ben ik de kraamverbanden redelijk zat, met name vanwege de breedte en dikte. Door verloskundige en kraamzorg werd Kotex aangeraden, maar die zijn nauwelijks dunner/smaller dan de kraamverbanden. Ik heb ook libresse, hema en allways maandverband in huis, zit veel fijner, maar zou te veel gaan broeien volgens de deskundigen. Heeft iemand tips welke andere merken/varianten weinig/geen plastic bevatten? Of zou evt een (hydrofiel) washandje ook gewoon goed werken?
Hou er rekening mee dat het vloeien weer toe kan gaan nemen. Je gaat nu weer wat meer bewegen. Vervelend van je knip. Anders dat maandverband gewoon gebruiken en s nachts lekker laten luchten. Klinkt beetje raar. Maar zo genas mn knip ook een stuk sneller. Ook ging het dan niet zo broeien.
Yoni of Sanature kunnen ook prima! Allways en Libresse zijn erg broeierig vind ik. Yoni hebben ze hier bij de AH, Sanature bij Kruidvat.
Ik had de kleinste van kotex geloof ik en dat was wel echt een stuk kleiner hoor. En je kan best even proberen met het andere verband, maar je gaat vanzelf merken dat het heel vervelend gaat worden ook met je wond. Die zal ook een stuk langzamer genezen. Dus helaas geen andere tips behalve de kleinste van kotex of misschien nog inlegkruisjes als het echt nog heel weinig is?
Alleen de zwarte berpakking van Kotex heeft geen plastic al het andere maandverband wel(geloof me ik heb alle merken in huis gehaald bij de oudste van inmiddes 4 en ben er nog niet doorheen)
Dank voor de tips! Ik "lucht" inderdaad 's nachts en als ik tijdens middagrust in bed lig. Vandaag wat verschillende varianten bij de Kruidvat gekocht en maar eens kijken wat het beste bevalt