kan 1 van jullie mij misschien helpen ik weet dat er per 1-1-12 nieuwe regels zijn wat betreft de doorverwijzing. nou ben ik begin februari dit jaar door mijn huisarts door verwezen naar de gyncealoog,neem aan dat ik daar in het systeem sta nu? daarna weer voor controle in april terug geweest (zonder huisarts) Ben nu bezig met mijn 6e week van de zwangerschap, en die gyncealoog zei toen: als je zwanger bent kom je maar weer. Maar nu begin ik te twijfelen: heb ik nu dan opnieuw een verwijzing nodig? neem aan van niet toch? sorry als het verkeerd staat
Hallo, Waarvoor ben je in februari doorverwezen naar de gynaecoloog? Bij zwangerschap kom je onder behandeling van de gynaecoloog alleen als er sprake is van medische indicatie. Je wordt dan door de verloskundige doorverwezen. Je kan de gynaecoloog bellen ivm zwangerschap, maar als er verder niks aan de hand is kom je toch onder behandeling van de verloskundige.
omdat ik wou stoppen met de pil, mijn menstruaties voor de pil waren nogal hevig. onzettende krampen,misselijk en hevig bloedverlies en zonder de pil is was er geen beginnen aan. huisarts heeft me toen doorverwezen en heb toen medicatie mee gekregen om de pijn te onderdrukken tijdens mijn menstruatie.
Bij mij had de gynaecoloog ook gezegd dat ik mocht bellen voor een afspraak als in zwanger raakte (medische redenen). Heb ook gebeld toen ik een aantal dagen wist dat ik zwanger was en ik had met ruim 7 weken een afspraak. Je zou naar de poli kunnen bellen. Is het nodig langs te komen bij de gynaecoloog zullen ze vermoedelijk een afspraak inplannen en anders zullen zij wel aangeven wat een volgende stap is. Gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk! (ik wist al dat ik onder behandeling kwam te staan van een gynaecoloog ipv een verloskundige ivm medische indicatie)
ik doe na mijn idee wel moeilijk bel morgen gewoon de poli en dan hoor ik het inderdaad wel jij had ook al vrij snel je 1e echo of niet? dankje wel
Dus nu zou je voor een andere reden(zorgvraag), zwangerschap, naar de gynaecoloog willen. Volgens mij heb je per zorgvraag een verwijsbrief nodig. Je kan bellen met de gynaecoloog en horen wat die zegt. Succes.
Misschien wat warrig geplaatst Maar de gyn weet dat wij een kinderwens hebben En ze heeft ons gevraagt of we dit jaar wouden beginnen. Ook heeft ze gezegt je komt maar als je zwanger bent Maar bel gewoon en dan hoor ik het wel
Mijn eerste afspraak met de gynaecoloog (december meen ik) draaide ook om onze kinderwens in combinatie met chronische ziekte (+ plan van aanpak medicatie) en ook tegen mij is toen gezegd dat ik mocht bellen als ik zwanger was. Ik had dus ook niet opnieuw een verwijzing nodig. Ik zou gewoon even bellen en dan hoor je vanzelf wel wat de bedoeling is . Bij mijn eerste afspraak maakten ze ook een echo inderdaad.
heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld en deze wist mij te vertellen dat ik gewoon naar de verloskundige kon. Deze vanmiddag gebeld en kon zonder doorverwijzing terecht en heb voor nu een afspraak staan op 28 juni, zal dan rond de 9 a 10 weken zwanger zijn. Wordt er bij deze echo al gelijk de definitieve bevallingsdatum bekent? zoals ik via internet berekent hebt en zij vanmiddag ook, zou het rond 3 februari 2013 geboren moeten worden als alles goed gaat. We gaan er vanuit dat het gewoon goed blijft gaan
Bij mij kon ik kiezen tussen het ziekenhuis en een ander echocenter voor de 1e echo (verloskundige had geen apparatuur). Bij de 1e echo was ik volgens eigen berekening 10 weken. Toen heb ik aan de hand van deze echo een definitieve uitgerekende datum gekregen. De baby wordt namelijk van kop tot stuitje gemeten. Aan de hand hiervan wordt berekend hoelang je zwanger bent.
oke, de verloskundige praktijk wist mij te vertellen dat ik bij hun me echo kreeg. duurt alleen zo lang tot 28 juni
He tammy, ik zelf ben nog steeds bij de gyn. Moest ook gewoon bellen als ik zwanger was. Dus je kunt ook bij de gyn blijven volgens mij.
inmiddels heb ik al iets geplaatst dat ik gewoon bij de verloskundige terecht kan, zij van het ziekenhuis wist me te vertellen dat de gyn me had terug verwezen naar de huisarts. we wachten af tot 28 juni, dan me 1e echo